|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vill alltså prata med ngn som har installerat turbokit från stylingkompaniet, även kallat SKR Engineering. Jag har en bmw m3 e36 och är intresserad av turbokit steg 2. Länk: Länk Behöver jag uppgradera bromsar, koppling? något mer? Vad har ni för åsikter/erfarenheter? skriv gärna allt som kan hjälpa mig.. Mvh | |
|
du behöver inte byta bromsar men koppling behöver du garanterat byta. mycket tveksam på att den turbon klarar den effekten. sedan tillkommer soppa system, avgassystem mm. tycker det var dyrt så jag skulle aldrig ha köpt det! ///Jörgen |
|
| du kan plocka ihopa egna saker på PPF och komma billigare undan med bättre saker | |
|
Ja men då måste jag ju plocka ihop det själv. Och har man inte hållt på med bilar förr så kan det vara rätt svårt :) mvh |
|
| skr ger ja inget för skulla aldrig lämna min bil till dom !!!! snackpåsar. en kille ja känner har lämnat sin bil till dom en 540 e34 o de skulle etanol konvertera den utan o byta spridare .... 50 hk extra lovade dom. vilket skämt | |
|
om du inte har hållit på med bilar tidigare så ska du knappats börja med att turbo konvertera en m3e36! ///Jörgen |
|
| Vadå bara för jag inte kan skruva med bilen så kan jag inte köra den? Eller vad menar du? | |
|
maximus79: hahaha skojar du? BMW 540 e34 har nicasil motor dvs det går INTE bra att etanolkonvertera! det kommer fräta upp delar av motorn o förmodligen göra den okörbar =) vilka idioter.. menade du 540 e39 så har den alusil motor så den går det bra med. |
|
|
fortsätter på offtopic... Menar du etanol äter upp nicasil ? med tanke på vanlig 95 bensin innehåller ca5% etanol borde de hänt motorskador pga av det på fler bilar då tycker jag. Ang turbokonvertering så är det väldigt mkt jobb och delar som ska stämma så antingen tar du en vecka och läser på hur andra projekt är gjorda osv eller så lämnar du in till nån... |
|
|
Har ingen aning om hur du är att köra bil. S50 är väldigt spik känslig så därför så kanske det inte är en bra första motor att börja med. Hade jag varit du så hade jag satsat på en m50 som är mycket mindre spikkänslig o som du kan plocka ur ca 480whp utan att ens byta topplockspackningen + att du har en besiktings motor :) ///Jörgen |
|
| pulk: den har en blandning av nicasil, inte enbart ren. det kan man tycka men ämnet har jag råkat snappa upp även på många utländska forum. de som vill turbokonvertera en 540 är de mest medvetna om man säger så. senast det diskuterades på AP är i denna tråden Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.