AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.126

Hur kan jag spela mp3 i min e39-540?

Bm
17
Bmw-pipps
Bmw 540IA-97
Tja! Har skaffat mig en e39-540-97 som har stor ljudpaketet dvs 10högtalare och 6 cdväxlare bak. Nu undrar jag hur jag lätast kan få till det så jag kan spela mp3 i min bil utan att behöva byta ut cdväxlaren o greja med skivor, kör hellre från en ipod eller usbminne.
sp
31
spitz66
X3 M40i -18
Jag använder en Intravee II i min e39 540:
Länk
Köpte den härifrån:
Länk

Fungerar alldeles utmärkt plug & play installerad i bagaget.
Styr allt ifrån bilens vanliga knappar.

Behövs en "Alpine KCA-420i iPod adapter" som också säljs på samma site.

Om du har DSP i din bil så behövs ev. ngn form av A/D adapter.
I mitt fall har jag "analog" anslutning för DSP så jag behövde ej adapter...

Du får byta ut CD-växlaren mot Intravee II, men allt är Plug & Play så installationen är busenkel.
Du kommer garanterat inte att sakna CD-växlaren... ;)

Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Jag köpte en sådan här Länk och den är enkel att installera själv och fungerar perfekt.

Göran

FWD - Nej tack!
spitz66:

En väldigt dum fråga säkert men vart kopplar man in sin iPod. Bak i bagagerummet där cd-växlaren suttit eller framme vid instrumentpanelen med en kabel? Om det är fram så måste man isåfall dra en kabel hela vägen bakifrån?

gorth:

Så denna ersätter cd-växlaren rakt av och man pluggar in ett sd-kort med låtar på i den nya enheten? Det verkar som ett mycket smidigt alternativ då man slipper koppla in och ur sin iPod. Ser du någon nackdel med denna?
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Inga nackdelar. Den är helt P&P och fungerar enligt beskrivningen. Den stora fördelen är att man slipper kabeldragning och id3-taggarna dyker upp både på naviskärmen och i multiinstrumentet framför ratten

Göran

FWD - Nej tack!
sp
31
spitz66
X3 M40i -18
Ipoden kopplas in i bagaget där cd-växlaren suttit.
Du behöver aldrig röra den förrän du vill byta ut låtar på den...

sc
356
scorpower
E61 523i 2006
Har Business stereon utan cdväxlare. Skulle det gå att i efterhand montera enheten med minneskort?
Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
Finns det något liknande att köpa på någon svensk sida?

Jag kör med en Dension GW300. Aux-, USB- och iPod-anslutningar. Funkar klockrent med hårddisk ansluten till USBn, massor med musik och enkelt att bläddra mellan mappar, artister och album.

Länk
Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
Den verkade inte så dum den Ljungstrand, går den koppla på cd växlar uttaget i skuffen eller måste man koppla på själva stereon i bilen eller hur har du gjort?

Min bil har inte CD-växlare, så jag vet inte riktigt hur det ser ut då. Har du nav kan du nog koppla in den till radioenheten där bak. Jag kopplade in den bakom stereon och lade prylen ovanför/bakom handskfacket tillsammans med prylarna till Parrot-handsfreen. Sladdarna drog jag in i handskfacket genom öppningen för säkringarna.

Om du beställer så var noga med att du får rätt anslutningskabel till stereon. Hade inte tillgång till bilen när jag beställde så jag gick på den till bilar efter 2002, men det var såklart fel. Min stereo har dom runda pinnarna. Kabeln finns annars att köpa lös...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.