AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
417

SMG tider?

Fisken
Jag har läst reportaget om M3 SMG II här. Mycket bra!!!
Det står att M3 an accelererar från 0-100 med sportprogrammet intryckt och med 6:e körprogrammet som man får använda endast utan antispinn m.m.
Hur snabbt eller "långsamt" accelerar den t ex med det näst snabbaste eller dom andra och automatläget. Man vill ju ha en accsnabb bil, men som skriver i artikeln, man kanske inte kör på det hårdaste programmet alltid?? Är man tvungen att växla till 3:ans växel innan 100 med SMG II, varför klarar den manuella det på 2:an??
Tack för alla svar
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Jag tycker att det är konstigt att den inte accelererar fortare med SMG2 lådan än manuell. Vem fan växlar manuellt på 0,08 sek ????? Någon som har en förklaring ??

Mip
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Hah! Du e rädd för at växla ordentligt, det märks! Har du en aning om hur fort man faktiskt kan växla mauellt? No offence, man det är inte många som varken vågar eller övar. Det är en sann konst att stämpla koppling och kasta växlar, har själv övat upp en våldsam hastighet med min galma 328:a (ehmm) och ännu fortare går det med M3:an som dessutom har ACS short shift.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Fisken: Den gör 100 på 2an och läge 5 är tillräckligt snabbt och gär även att använda dag in och dag ut. I läge 6 så kastas växlarna i lite våldsammare. Automatläget har jag aldrig använt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.