|
|
|
|---|---|
|
Hej fick idag problem med min M3, när jag gasar så hänger sig gasen ibland andra gånger börjar den gasa helt av sig själv och ligger och varvar på omkring 4500 RPM. I övrigt så känns den helt orkeslös och när jag gasar själv så kommer den som mest upp till omkring 3000RPM, och när jag släpper gasen så börjar den rusa istället för att gå ner på tomgång. Om någon har en aning om vad det kan vara och har tips på jag kan fixa detta vore jag väldigt tacksam | |
|
fick liknande symptom på en 325a jag ägde förut. Då var det TPS "throttle position sensor" som spökade. Men bilen upplevdes inte orkeslös vad jag minns.. /Jonas |
|
| Just ja jag två stycken texter på check displayen också, jag har den tyska och det stod följande, bremselektonik och betriebsanleitnung | |
| Tack för tipset, ska ta en titt på den. Jag gissar ett guiden för E39 är någorlunda applicerbar för E36 också | |
|
Spjällägesgivaren som Casy nämner byts väl alltid som ren rutin vid Inspection 2-service, det jag menar är att det kan ju mycket väl vara en sån sak som ofta går sönder. Bremselektronik = Bromselektronik (?) Betriebsanleitung = Instruktionsbok Är språket besvärligt har jag för mig det går att ändra till ett antal olika, iaf till engelska. Dock vill man ju gärna föreviga den tyska känslan :D |
|
| Fixade felet idag det visade sig vara en länkarm mellan spjällaxeln och lägesgivaren som hade hoppat av, så nu går den så underbart som den gjorde tidigare =) Tacl för tipsen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.