|
|
|
|---|---|
| Ringde Nya Värnamo Bil Service idag. Dom ville ha 4700kr för in Inspektion. Tycker det inte lät så farligt. Nån som vet nån billigare men bra bmw verkstad, som ligger i Jönköping,Halland län. | |
|
Gjorde min igår på MECA i Borås. drygt 3000 inkl bromsoljebyte och bränslefilter men ej luftfilter eftersom jag bytte det själv nyligen (BMW skulle ha närmare 7000kr för exakt samma jobb och Mekonomen runt 4000) Vet inte om alla Meca verkstäder har samma priser. |
|
| @ pew - Vad heter den verkstaden du gjorde din service på? Jag har inte så långt till Borås så hade kunnat göra där. | |
| kolla hos rinaldo i jkpg. jag vet inte vad han tar för en 323:a men för min 316i gick det på ca 2500:- | |
| Tack bag för tipset. Ska ringa imorn och kolla. | |
| jört. han brukar ha fullt upp så han kan nog inte ta den med kort varsel. men han är trevlig och ytterst kompetent. | |
| NIFAB i sävsjö, outstanding verkstad, auktoriserad och riktigt bra priser. | |
|
Det går ju inte ihop om servicen går på 2500:- 6st tändstift ät ju halva den summan, sen oljan o filter då är du över den summan. Låter som om insp 2 som ni betalar för är inte vad ni ska ha egentligen |
|
|
En 316i har bara fyra tändstift... Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
| precis. dessutom har han inte samma priser som oss. om du försöker snacka skit om rinaldo så har du uppenbarligen ingen koll. | |
| Snackade precis med Rinaldo. Han skulle ha 4000 kr sa han om inget strular. Men strular det så tar vilken verkstad som helst extra betalt. Väldigt trevlig och kompetent. Märktes direkt när man pratade med han i telefonen. | |
| m3rso: jo han är vettig. han brukar dessutom inte ange några överpriser utan snarare tvärtom. jag har de gånger jag lämnat in bilen fått betala mindre än vad han sagt på förhand. | |
| Jasså det låter bra bag. Det som var lite dåligt var att han inte har avbetalning på sin verkstad. Har lite tajt om cash. Men får spara ihop till det så får jag köra upp det till han. | |
|
m3rso- Mecaverkstan heter Getängs bil. Länk |
|
|
Kan tillägga att de verkade göra en bra koll på bilen för de hittade en den grejer som började bli dåliga, bussningar i länkarmar mm. Tyckte jag skulle ta den på besiktning först och se vad som behövde åtgärdas och sen komma till dem så fixar de det och släcker 2:orna. Så det var nog inga påhittade fel. |
|
| Jaha okej, det låter som en seriös verkstad. När du gjorde din service hos dom, bytte dom olja då med och tändstift? | |
|
De bytte: Olja oljefilter Bränslefilter (eftersom det är en diesel) kupéfilter bromsvätska (Inga tändstift på diesel) Luftfilter bytte jag inte då jag nyligen hade bytt det själv. 3076kr |
|
| Okej min kommer bli dyrare eftersom min är bensin. Enligt verkstan kostar bara tändstiften 1200 men det är vad dom säger. | |
|
Du behöver väl inte byta bränslefilter. Jag hade problem med laddtrycket på bilen strax efter servicen, så jag åkte tillbaka i går och lämnade bilen. De felsökte och hittade hittade att det var fel på laddtrycksgivaren. Provade med en manuell, tog isär och rengjorde min och satte tillbaka och den fungerade perfekt igen. De höll på en hel e.m. med detta och tog inte ett öre betalt. Det kallar jag service. Det hade aldrig hänt på BMW. |
|
| Ju det kallar jag service också :)..Jag har skrivit ner verkstan du sa och han rinaldo i jkpg. Så när jag har sparat ihop lite så ska jag ta den på service. Frugan vill ha en ny soffa med..inte lätt o vara gift | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.