|
|
|
|---|---|
|
Vad betalar ni för helförsäkring på en 525 03,a ??? | |
|
Hej Betalar 5268kr helförsäkring 1500 mil per år. 5000 kr i självrisk på vagnskada. 42 år bor i småstad, Försäkringsbolag AKTSAM. Bil 525ia Msport Touring. |
|
| 6700kr / året, 1500mil och 3000kr i självrisk vagnskada i länsförsäkringar 42 år.......Tycker fan det är dyrt för en gammal bil och 192 hästar i en tung bil gör den knappast till en sporrtbil?????................:-( | |
|
Vilka bolag har du kollat då? Höj självrisken på vagnskadan lite så sänks premien något. Spelar det för roll om den ligger på 3 eller 5000:-?! så ofta behöver man ju inte använda vagnskadeförsäkringen precis. |
|
| Men hög självrisk, 5-7000:- medför att man aldrig kan nyttja försäkringen nämnvärt vid en liten plåtskada t.ex. som innebär omlack av en del. Det är ju oftare det sker sånt än en totalkrasch el. likn. Funderar på att köra halvförsäkring och lägga undan några tusingar om året själv för just vagnskadeärenden...På en såpass gammal bil kan man spela lite med en totalskada. | |
|
Har Bmw orginalförsäkringar, betalar 6000 kr om året inkl extra försäkring. Eftersom jag är medlem i Bmw cs så får jag extra rabatt. |
|
|
Betalar ca 9000 per år hos LF! M3 E30Länk |
|
| LF ligger rätt högt i premie, men har å andra sidan ett vinståterbetalningssystem som gör det lite bökigt att jämföra rakt av. | |
|
Sen tjänar jag så pass mycket på att ha M3:an entusiast försäkrad där så mig gör det inget att 525:an är dyr! M3 E30Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.