AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.319

Värdering av 728

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
BMW 728iA Shadowline
Årsmodell 1996 – Steptronic
Import år 2000. Montrealblå
25000mil

Fullstämplad servicebok, alla besiktiningsprotokoll, servicekvitton, inspection 2 vid 24500mil.

ACC kyler
Komfortstolar med minne
Grå läder
Farthållare
Regnsensor
Avbländbara speglar infällbara
Larm
PDC fram o bak

Normalt skick för årsmodellen, allt fungerar

Jag har en uppfattning, vad tror ni andra?

BMW CS #5139
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
30-40' skulle jag gissa.
//Marin
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
50-60 är ingen omöjlighet.

Sechs macht Spass!

Mina bilar: Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Kring 35' är min uppskattning.
Helt rostfri i karossen? Om inte 20-25'
Sålde min oerhört välutrustade 728i (lucka, läder, komfortstolar, gps, soft close, edc) för 50 000 i juni 2008. Hade då rullat runt 25, och det var den svåraste försäljning jag någonsin varit med om, trots en fräsch bil.
Får du 35 ska du vara överlycklig.

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Stora begagnade bilar är inte högt värderade av främst "rädslan för oerhörda kostnader av allmänheten" tror jag..
Går inte att säga definitivt såklart, men tvivlar att du får mycket mer än 30'-35' med "normalt skick", dvs lite rostfläckar och repor + att det troligen finns någon tendens till att byta ut någon/några delar ganska så snart..
Visst, alla begagnade bilar hamnar ju i samma läge, men som sagt en 7:a är ju inte det alla kanske suktar efter som "vinterbil" eller samlarobjekt eller för all del bruksbil året runt just nu.

Men en bil måste man alltid kontrollera på plats för att säga någonting som är värt att "ta på allvar" vad gäller möjligt värde...egentligen.
Finns alltid någon(kanske bara vi som läser det här ;)) som värderar en fin 7-serie högt, men då måste den vara väldigt fin.

Jag själv tycker att en E38 728:a borde vara en vagn som ger mest valuta för pengarna totalt sett(undantaget prestandan då möjligen).

Mvh Janne.
Ca 30.000 kr, då faceliftbilar med samma miltal säljs runt 40.000 kr

Mvh Philip
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.