|
|
|
|---|---|
|
Som tråden anger så letar jag en bil som skall passa mina tillfälliga behov framöver. Tänkte utnyttja Er här på forumet för att hjälpa mej välja rätt med tanke på ev modellers kända/upplevda defekter och fördelar mm. Det jag söker är en Suv eller kombi för max 70000kr. Jag önskar veta från de/dom som har ägt eller på annat sätt vet vad som är bra resp dåligt med den föreslagna modellen etc. Hjälp mej i mitt letande.. | |
|
Om du har råd så skulle jag föreslå en sådan Länk BMW M-POWER |
|
|
Max 70.000kr, blir svårt att pruta ner en bil från 180.000 till rätt pengar. En sak jag dock inte förstår är: Du sålde precis en kombi för 70.000kr, varför ska du ha en till? Är det inte lika bra att byta upp dig och köpa den bil du vill ha? ------- //Lövet |
|
|
Hehe, det förstår jag oxå, men om jag inte minns fel så ville Alex84 ha en X5:a vilket han nämnde i en annan tråd. Ställer samma fråga som andreas_löfgren angående varför du sålde bilenom du ska köpa en kombi till´? Testa annan kaross eller motorstorlek? BMW M-POWER |
|
|
Edit Det vart lite konstigt formulerat i inlägget innan men du förstår säkert vad jag menar. BMW M-POWER |
|
|
Jo,anledningen till att jag sålde bilen var att den var sänkt ( vilket är fränt i sej ) men det är inte praktiskt för mej i längden tyvärr :( Behöver lite markfrigång framöver,därav försäljningen. Den bil jag sålde var fin men som jag skrev i annonsen fanns blessyrer mm. Jag körde den enbart sommartid pga sänkningen och då kändes det lite onödigt att ha den i garaget i 9mån/året om Ni förstår? Att låta den stå kostar oxå i slutändan då bilen inte mår bra av detta,och sen faller värdet med åren med. Behöver en bil som är rymligare och gärna 4WD. Men på kort sikt en bil som är beg och lite SUV-aktig om Ni förstår mej? Har kikat på lite Hyundai Santa Fe,Tucson, men hört att lådorna är kassa på dessa bilar ? Vidare Jeep Cherokee´s men det verkar finnas gott om rishögar även där? Helst vill jag ha en X5a såklart,och det blir nog detta framöver när jag sparat lite stålar så att säga :) Jag sitter inte i sjön,men jag siktar på att köpa något inför nästa vår/sommar. Problemet är att jag ger mej in i det okända känns det som,så alla tips/rekommendationer är självklart positivt för mej. |
|
| Ett tillägg bara, 70' är snålt så säg upp till 120' ;) | |
|
Ett alldeles lysande val i prisklassen: Länk Denna är manuell vilket ger lågväxel men också lägre skatt och eliminering av de problem som finns i Tiptroniclådan Länk X5or finns i mängd runt 120' Bara att välja Går inte att förneka att XC70 ligger i rätt prisklass och är en utmärkt bil för ditt ändamål: Länk Dock så måste det vara en XC70, inte V70XC eftersom den senare har en fullständigt usel fyrhjulsdrift. -03 och framåt är det som gäller alltså. ------- //Lövet |
|
| Tackar för tipsen Lövet :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.