|
|
|
|---|---|
320rejsare |
Har en 320i 82 ( E21) som är 4-petad. Funderar starkt på om man skulle byta till en 5-petare. Är det några större problem att byta till en låda från E30, tex 318i? Sitter ju iaf en 4 cylindrig motor i båda bilarna, om det nu har betydelse. |
|
Lådorna passar nog men på E21 sitter det vajer i växellådan till hastighetsmätaren. E30 däremot har elektrisk mätare med givaren i bakaxeln. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
320rejsare |
Tack för svaret David.. Någon som vet om det finns en 5-växlad e21 låda som kan passa min 320i-82?? Är inte den på 323:an 5-växlad..Men kanske svårt att få den att passa?? |
| Joo min låda är fempetad, men jag har tyvärr ingen aning om den passar, men det kanske någon annan kan svara på :) | |
320rejsare |
Nu börjar det änna brännas! Tackar soul! Någon som vet ifall 323 E21 växellåda passar till 320 e21 ? |
|
En låda från 6-cylindrig motor lär inte passa på en fyrcylindrig har jag hört... Bakhjulsdrift regerar ! |
|
|
skall tillägga att man som tillval kunde välja 5-växlad låda till e21:orna när de var nya. Alltså bör du söka efter en e21-växellåda. Bakhjulsdrift regerar ! |
|
|
det ryktas att vissa getrag lådor kan konverteras till vajer om man tar bort en plugg och sätter in hastighetsmätar dreven från äldre lådan (tex e28 - e3) "325is..." |
|
320rejsare |
Tackar , nu vet jag iaf vad jag skall leta efter! Tvivlar iof på att det är särskilt lätt att hitta en sådan låda.. Men jag kan ju ha tur :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.