|
|
|
|---|---|
|
Hej! Fick höra från en polare att det 525diesel e34 har likadan växellåda som M3 3,0 e36. Kan detta stämma?? mvh (o.o) - \-/ | |
|
ingen som vet? (o.o) - \-/ |
|
|
nej inte riktigt. Det stämmer att det är en ZF-låda, men exakt likadan är den inte. Kolla annars in PPF's forum och sök lite där, men jag tror inte lådorna är 100% identiska iaf. /Jonas |
|
|
Det är olika utväxling bl. a. *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Det man läst om dem tidigare är att båda är likvärdiga i tålighet. Men det viktigaste är väl ändå att det skiljer på lutningen. ~20° mot ~30°. ///BMW - Was sonst! |
|
|
sen finns det lite olika lådor till M3:an Det man brukar säga är att 328/M3 kör samma låda. Men tex sitter det en stark ZF låda i 535 E34 som sitter som en smäck i en E36:a Johan S NS 8.29 |
|
|
Jag menade 525 E34 i föregående inlägg, Har inte koll på 535:ans låda.. Johan S NS 8.29 |
|
|
Det är bara att söka på 1053401097 på bildelsbasen så får man upp dessa lådor. De sitter i en del E46 och E39 samt tidiga E36 325 också. Vill man istället ha en diesellåda (20° lutning) så söker man på 1053401098. Nu ska jag inte svära på att det alltid är såhär men av det jag sett så verkar det stämma. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Kan tillägga att 330 har en låda som har nr: 1053401148 Den lär ju inte vara sämre tycker man då den motorn är starkare än B28:an. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.