|
|
|
|---|---|
|
Skulle hissa ner min elhiss-styrda ruta på förarplatsen här om dagen men då sa det "kaplonggg-smack-klinnng" eller något åt det hållet. Sedan hissades rutan upp helt snett så man fick guida den lite med ena handen. Letade ett tag här på forumet men hittade inget bra, men tillslut med hjälp av gamla goda Google så fann jag följande Gör-Det-Själv fix för just detta problem: Länk Sitter ett litet plastfäste som håller vajern som drar rutan upp och ner. Efter ett tag går plastfästet sönder och då släpper vajern (med ljudeffekten ovan). Har man lite kvar av fästet kan man få fast vajern igen med lite buntband. Så jag gjorde som det stod och nu fungerar allt igen! Passade även på att täta fuktspärren med lite silvertejp som hade släppt i nederkanten. Så till er med e46 där elhissen till rutan slutar fungera finns här ett hyffsat enkelt ingrepp att göra. Allt man behöver är lite buntband samt smörjfett. (och silvertejp..) Lycka till! :) | |
| Tackar. Alltid bra att veta om oturen e' framme. | |
|
Tack för tipset! Följde beskrivningen i länken och kostade på mig att beställa nya plastbitar på ebay för 70:- inlk frakt. Sök på BMW window regulator repair clips . ///lee |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.