AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
999

skakande motor, vad kan vara fel?

Kr
4
Krsve
528i -96
Hej!
min e39 528 har problem med vibrationer, tomgången är perfekt, tändspolarna ok likaså stiften, har kollat ev. felkoder med datorn och allt är ok. jag har nu slut på ideer om vad det kan vara... pratade med min lokala bmw mek och fick ett ? tecken till svar så nu sträcker jag mig mot er den stora massan på AP... hilfe hilfe

mvh Kristian.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Kollat motorfästen?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Glapp i fläktens viscokoppling?
Kr
4
Krsve
528i -96
ne inte fläkten heller, skulle jag haft en saabmotor skulle jag klippt kedjan till balansaxeln ;-) det är mera den känslan att nått är snett och galet då vibrationerna följer varvtalet uppåt, komptesterna påvisar inte heller något onormalt utan de ligger på ca 13 på samtliga burkar ang krökta vevstakar.
Kr
4
Krsve
528i -96
Borde inte det vara ett jäkla oväsen i bilen om motorn foromkring med trasiga fästen? ( har inte kollat men e påväg strax ;-) )
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Vet inte hur det är på våra bilar, men många märken har gummikuddar som blir slitna med tiden. Inte så att motorn studsar omkring, men vibrationer lär det ge. :)
Hoppas du hittar vad som orsakar bekymmer med din stortyska premiumvagn! :)
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Fläktblad som gått av? råkat ut för de en gång :)

Mvh

oo=00=oo
Kr
4
Krsve
528i -96
Har kollat allt runt motor förutom svänghjulet, ser ut som helgen spenderas i garaget då jag måste ner med lådan för att kolla dubbelmassesvänghjulet ... å är det inte det som felar måste det vara krökt vevstake.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.