AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
582

Spände jag handbromsen rätt E36

lossade först muttrarna under handbromsen tills det blev ungefär 1 ca av gängorna kvar på översidan.

Sen skruvade jag kugghjulen på båda sidor tills det tog stopp. Problemet är att på höger sida kunde jag skruva väldigt många varv, medans på vänster sida så gick det kanske att snurra 2 kugg.

gick in i bilen igen å skulle dra år muttrarna, det slutade med att högra sidans s"stång blev väldigt lång, medans vänstra blev kort. skiljer kanske 3 cm mellan dem.

Men testade att dra 1 hack, det gick lite trögare att vrida båda däck sen testade jag 2 hack osv......sen vid tredje hacken så orkade jag inte snurra mer, så de borde ta jämt....eller?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
de kan bli lite snett ibland. det slits olika. blev även ganska snett för mig när jag hade nya belägg. och det känns som den mest bara tar på ett hjul men på besiktningen visade den nästan helt jämnt.

BMW ownz
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
För att hävarmarna ska jobba i rätt läge: Släpp wirarna helt, ställ åt justerskruvarna bak tills hjulen låser och backa dessa 12-14 kugg. Justera sedan wirarna vid spaken tills bromsen tar på 2:a -3:e snäppet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.