|
|
|
|---|---|
|
Min svärfar har lämnat in sin M3:a -94 efter att kopplingen slutat fungera. Det visades sig vara slavcylindern som pajjat så han fick ett pris på 2000:- för att få det fixat. Sedan ringer dom och säger att dom har skruvat ihop bilen men kopplingen fungerar fortfarande inte så vi måste ta ner växellådan och felsöka, det kostar ytterligare 4000:-. Det var tydligen någon pinne/axel som hoppat ur läge så när det är fixat åker svärmor för att hämta bilen. När hon startar bilen så studsar bilen bakåt trots att kopplingen är nertryckt. Den frikopplar alltså inte! Vad det beror på återstår att se. Vad tycker ni? Är det skäligt att betala 6000:- plus ev nått mer fel som framkommit? Jag tycker det känns skumt att 1 fel helt plötsligt blir 3 fel men jag har dessvärre inte skruvat så mycket i dessa bilar. | |
|
Verkstaden följer väl normal praxis vid felsökning: Anta ett fel, åtgärda, anta nästa fel, åtgärda etc. Vet inte vad man har för juridiskt stöd i dessa fall, men sjukt är det. Man betalar dyra pengar för att en dator ska kolla felkoder, men när man sen byter den utdömda saken så visade det sig inte vara det som är felet. Man kan ju lika gärna gå till en sierska och fråga vad det är för fel på bilen.. |
|
|
Skulle vägra att betala 6k för ett arbete som inte ordnade problemet från första början Man ska inte prata med fula människor, dom kan få för sig att det är ok att se ut så |
|
|
Är verkstaden vana vid/ kompetenta för att skruva BMW? Mvh Asken |
|
| uppenbarligen kan verkstaden inte lufta ur en kopplingscylinder ! | |
|
Det är en märkesverkstad. Kan mekanikern klantat sig då dom bytte slavcylindern så att "axeln" i sprängkåpan hoppat ur läge? Vet som sagt inte hur det ser ut riktigt. Det känns inte som att det kan bli två fel på kopplingen samtidigt. Jag är ju rätt säker på att dom klantat sig när dom luftat systemet, därför funderar jag på om dom klantade sig första gången oxå! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.