|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, jag är ny användare. Jag har tänk skaffa en cupé nästa gång som bil, ville höra om någon har bra erfarenhet av 125i? Är den billig att köra med? Räcker platsen som finns? Min nuvarande bil är pre-facelift 120i -07, klarar mig på förbrukning mellan 6,8-7,8 Jag är tacksam för alla svar och erfarenheter av 1-serien som cupé. Mvh Kim | |
|
Jag har coupén, men en 135i. Är man ensam eller två är det helt ok med utrymme, men att sitta bak är ingen höjdare nån längre sträcka. Lite bökigt att komma i och ur också. Däremot är det smidigt om man har barnstol fram på passagerarsidan, tack vare de längre dörrarna är det lätt att få i/ur en unge. Grymt skön att köra även längre sträckor och helt ok på bana upptäckte jag idag :) Coupén är ju även ganska ovanlig så den drar ju blickarna till sig också :) Angående bensinförbrukningen borde du inte behöva oroa dig, min drar 0,8-0,9 om man kör lagligt och runt litern om man kör lite hårdare på landsväg. I Norge har jag dock fått ned den på 0,78 l/mil, inte illa för 306 hk :) |
|
|
Har en 135a jag med, håller med att coupén är rätt ovanlig bil. Under min semester här i Sverige när jag har bilat från Öland till höga kusten har jag bara sett en E88 (cabriolet). För att frakta skrymmande saker är coupen helt fel, det är nog ganska självklart. Men för bilresor med typ. 3 pers. och bagage funkar den otroligt bra. Bagageutrymmet duger fint fint dessutom går det att fälla ryggstödet delvis eller helt. Inga klagomål från baksättet hittills. Hade en E87 förut och det verkar som att bakpassagerarna har mera benutrymme i coupén än i 5 dörrars. Om vi bortser från den underbara motorn som förhöjer rolighetsfaktorn är coupén grymt skön att köra. Fjädringen i M Sportchassit kan kännas lite hård för somliga men det är inget jag störs av. ForesT: Fina förbrukningssiffror du har där, undrar om jag kommer någonsin komma ner till dessa siffror. Å... bara en parantes, 135i förtjänar inte den avgassystem som bilen är försedd med från början. BMW Performance avgassystem är ett måste. |
|
| Upps... det vart lite fel med det sista. Vad jag menar är att 135 förtjänar MYCKET BÄTTRE avgassystem än den som bilen är försedd med från början. | |
|
Tack så mycket för underbara svar^^ Vet att jag vill ha en cupé, men ska försöka hålla mig till 2014. Får se om det blir nuvarande (beg) eller den nya som kommer. (kan säga att jag tycker min 120i har ett skönt ljud, då den har standard avgassystem :-P ) har aldrig hört 135'an :-( irl Det går bra att skriva in mer om cupén Tack igen för svaren! Mvh Kim |
|
| tog en liten tripp med 3 killkompisar på ca 20 mil, 4 st i bilen och inget klagande alls(förutom på körningen;) ) visst är det osmidigt att hoppa ur och i när man är 4 men när man väl sitter där så är det ganska lugnt. | |
| har alltid velat ha coupen men då den bara finns som nyare årsmodell räckte inte pengarna riktigt.. tycker att den är så snygg och framför allt jävligt häftig rent ut sagt.. jag som gillar 02-serien och e30 ser en massa likheter och det gör itne saken sämre.. utrymmena känns lagom för biltypen och jag som är ca 190 lång får med en den bökande ganska bra plats i baksätet och bagaget är fullt tillräckligt.. dumt at tveka bara att köra :D kanonbil hehe | |
MrsK |
Har ägt min 120dA coupé i snart 2 veckor nu och jag är störtförälskad i den. Jag kör ca 8 mil per dag med den och den är otroligt underbar! Jag fasar för den dagen då jag behöver byta. Jag är 173 lång och sitter ok "bakom mig själv" i baksätet. Det är dock sällan jag har någon vuxen i baksätet, oftast är det bara min 5-åriga dotter som sitter där. Bagaget räcker till väldigt bra - klarade t.o.m av resultatet av ett par timmar på Ge-Kås... ;) |
| MrsK: kul att du är nöjd.. måste ju vara en toppenbil | |
|
Är så sugen på att skaffa en! Men tänkte hålla mig tills den nya kommer, blir säkert bättre motoralternativ som t.ex. 120d på 163 hk och förbrukning på säkert under 0,41. Hade varit perfekt tycker jag Mvh Kim |
|
| kimski89:menar du faceliften eller helt nya 1-serien?? | |
|
BMW_Jerry: jag tänkte mig den helt nya, fick dock läsa idag att den kanske kommer bli framhjulsdriven :-( i så fall får det bli en facelift cupé! Någon annan som hört något mer om denna nyheten? Ska även komma en 2-serie? Sov så gott alla! :-) Mvh Kim |
|
| tror att nästa 1-serie är bakhjulsdriven men den generationen efter den blir nog framhjulsdriven tyvärr.. Länk bjuder på bilder på 1:a coupe i frozen grey.. looking good:D | |
MrsK |
MUMS! Jag gillar frozen gray! Men varför är det orange blinkers? Det har jag inte på min 09'a. |
| Usa-modellen har oranga blinkers | |
MrsK |
Oki tack för infon! :) |
| Vad jag kunde läsa mig till via än så länga osäkra nyheter är att framtida 1-serie blir enbart framhjulsdrivet och kommer inte ha 6cyl motorer däremot 2-serien kommer ha det istället. | |
|
Tack för svar Jerry, den färgen var snygg! Hofeistos: låter som något jag kan leva med i såna fall ;-) får bli cupé 2014 (bakhjulsdriven såklart) Tycker alltid att det är lika spännande att läsa nyheter om BMW och deras framtida planer Mvh Kim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.