|
|
|
|---|---|
|
hej har ett så fruktansvärt oväsen i bilen så jag snart blir knäpp. ljudet börjar i 40 kmh o ökar fram till 90 sen efter 100 är det inte så farligt. ljudet slutar inte oavset om jag svänger skarpt åt höger eller vänster. låter som om ljudet kommer både bak o fram. har 18 tum 40 234 nått kina märke fram o 35 255bak är det sunny är bra mönster i däcken.. kan det va dom som för ett sånt jävla liv? eller är det nått hjullager? o i så fall hur lokaliserar jag det bäst. tackar för svar mvh en lommhörd stackare | |
|
Mitt tips: byt till t.ex. vinterdäck och provkör. Annars kanske du råkar ut för samma sak som jag, byte av hjullager bak trotts att det var däcken som lät. Men det blev en fin dokumentation iaf:)) Länk /Z |
|
| tyvärr har jag inga vintärdäck till bilen. men ska försöka få tag i några andra däck o prova.. men ljudet öka markant när jag höjde däcktrycket till 3.5 i stället för 2.5 som var i från andra ägaren. | |
|
Tror det kan vara däcken, men det är omöjligt att avgöra på annat sätt än att pröva med andra däck eller lyssna med stetoskop på hjullagret. Jag själv har däck från Kina (tror jag) som är bra på alla sätt (bra grepp både i vått och torrt, slitstarka och snygga) UTOM att de bullrar som fasen... :) |
|
|
Budgetdäck är ju kända för att ofta låta mkt. Har du inga egna däck försök hitta någon du kan låna av och testa. Du säger ju att de verkar låta både fram och bak, det ger ju däckteorin än mer relevans. |
|
|
Jag har exakt samma ljud i min 520D e61 2007. Hade ett vinande ljud vänster bak. Trodde först att det kom från turbon fram eller liknande eftersom det blev sådan resonans. Vid gaspådrag samt gassläpp blev det tyst ,vid jämnt gaspådrag med ca 1500 varv kom ljudet. Lyfte bilen o kollade drivknutsdamaskerna o hittade massa drivknutsfett som kommit ur??? hittade dock inget hål på dammasken. fyllde upp med fett samt nya klämringar o ljudet var väck! Jag hade ett rent helvete tills jag hittade felet, man tror inte att 13000mil ska vara nåt men tydligen så är drivknutarna en svag punkt på dessa bilar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.