AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.083

Motorrasad 323i e36 värde?

Har fått ett motorras och undrar om det kan vara mer värt att sälja än att laga?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Sälj aset annars byt ;)

Jo, lite seriösare svar är väl att först kontrollera vad en begagnad motor går loss på och sedan göra en kalkyl över vad motorbytet kostar för dig totalt sett...titta i plånboken först och fundera över dina prioriteringar :)

Sälja en 323 E36 med rasad motor vet jag inte vad troligt slutpris kan hamna på men mycket över 6-8 tusen tvivlar jag på...
En beggad motor kanske du kan få för ca 5-7 papp och sedan tillkommer ju allt "småplock" som kostar typ kylarvätska, olja, kanske några slangar osv..+ naturligtvis själva motorbytet om du inte ska göra det själv.

OBS!
Jag har inte kontrollerat på t.ex Bildelsbasen vad en dylik motor kostar så svaren jag gav om kostnader är bara taget på "magkänslan"...typ.

Lycka till!

Mvh Janne.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ålder, mil, skick? Värde med ok motor?
Tack för svar,hehe din magkänsla stämde jävligt bra!

jag har räknat på det och det verkar sluta på runt 7-10.000 att byta den (om jag gör det själv).

Det är en -96 nästan rostfri och underredsbehandlad för 2 år sen, har gått 24000,allt är helt och inga missljud. borde få runt 20 för den i fungerande skick.

Det lutar åt att jag byter spis i den,har bara så dåligt med tid till det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.