|
|
|
|---|---|
| Funderar på att plocka hem en 530GT från Tyskland för att sälja. Hur bedömer ni att intresset finns här i Sverige för denna modell? Man får ju en sån tämligen fullutrustad till ett väldigt bra pris idag jmf med svenska beg. priserna. Är dock osäker på hur attraktiv modellen egentligen är. | |
|
Jag har sett 2st totalt rullande i Stockholmstrakten, inte mer Intresset för bilen verkar tämligen svalt. ------- //Lövet |
|
|
Jag har sett fler, men jag har svårt att se hur någon skulle övertyga mig att köpa en. 5-serien, 7-serien eller X6 ligger närmare till hands. Hur fungerar det med att ta hem bilar från Tyskland för att sälja direkt till vinst, jag trodde de tiderna var förbi? __________ Mvh Grelle |
|
| Jag tycker att man ser en hel del och ögat börjar väl vänja sig vid bilens bakdel förr eller senare kanske, som X6-an? Man köper ju en tämligen fullmatad hemma klar för cirka 450´, bilar som kostat närmare 700´nya brutto, mer än 40% under nybils listpris. Oavsett hur man tänker är det ju sjukt mycket bil för pengarna måste jag säga. Tål att tänka på. Billigaste på Blocket ligger klart högre och med mindre utrustning. | |
|
Personligen skulle jag aldirg köpa en bil av en person som precis tagit hem en bil från tyskland för att sälja den direkt! Då åker jag själv till Tyskland o hämtar en själv istället! |
|
|
Det är mycket enklare att köpa en bil i Sverige. Det finns människor som vill åka max 10-20mil + att det är lite krångligt att ordna med helförsäkring under hela resan. En så pass dyr bil behöver vara köpt av en märkeshandlare med garanti. Stephan |
|
|
Du har precis samma garanti på en importerad 530D GT -10 som du har på en svensksåld. Om du köper bilen 75-80.000 kr billigare än vad motsvarande kostar i Sverige, så vad har du att förlora? Utbudet på bilar och färger och utrustning är betydligt bättre dessutom. Men det är som allt här i livet, smaken och önskemålen är olika. Trots de sistnämnda kommentarerna så säljs det dock dagligen importerade bilar till alla kategorier av människor här i landet. Att det skulle vara ointressant att köpa en importerad bil av någon som köpt hem en bil för att sälja med en viss vinst, är knappast annorlunda än att köpa en bil av någon bilhandlare i Sverige som också driver sin verksamhet i syfte att tjäna pengar. Jag kan inte se varken något oseriöst eller dåligt med detta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.