|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min tuta är plötsligt stendöd. När jag har tändningen påslagen och trycker på tutan (rattnavet - sportratt) hör jag inget "klick" från reläet. Så antingen är det väl fel på själva reläet eller på förbindelsen från ratten. Tänkte kolla reläet först. Har skruvat av handskfacket och det ser ut som på bilden nedan. Vet någon vilket relä det är fråga om (har numrerat på bilden, 1-4)? Och hur kommer man åt reläet? (Det sitter ju en rejäl kabelhärva i vägen). Länk Mvh /WGG | |
| Har du prövat ta av kabelskon till tutan i ratten. Var med om det på min. Drog av den och satte på den igen, så gick tutat igen. Polare var med om att den lossnat, för han hade bytat ratt, så den hade väl fastnat på något sätt i slir skivan som skall sitta där. | |
|
Svarar mig själv: Det var relä "nr 4" (längst till höger) som reglerar tutan. Köpte 2 på skroten, men tutan funkar fortfarande inte. Men nu kan ju reläet avskrivas som felkälla. Sannolikt är det väl något knas i ratten, som Clintan66 skriver. Tack för input. Är lite "rädd" för att skruva med ratten, men får väl söka vägledning här på forumet. /WGG |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.