|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som kör en A4 1,9TDI på 89 hkr? Undrar hur mycket dem drar i stadskörning? Tack på förhand! | |
| Har avverkat 3000 mil i en 110 hästars TDI, vilken är att föredra framför 90-hästarn som jag tror känns ganska trött. Drog i snitt 0,52 under min tid. Vid lite mer stadskörning och ac-användande gick snittet upp till 0,56. En superb pendlarbil med hög kvalitetskänsla. | |
|
Återkommer med ett svar efter att ha kört sista droppe! Jag är rädd att min 90 hästare drar mer i göteborgs rusningstrafik än 0,7lmilen. 21 000 på mätaren, ingen AC...men ändå... Får se.. |
|
|
Har haft A4 1,9 tdi 110 hk. Om jag kommer ihåg rätt så drog den ca 0,6 i stadstrafik (Göteborg) och på långkörning under 0,5. Brukade köra 120 mil innan jag var tvungen att tanka, men då var det endast landsvägskörning. |
|
|
Jet har beräknat förbrukning och det blev 0,63l/mil Max förbrukning. Är ganska nöjd! |
|
| Jag hade en Passat -98 1,9 TDi med automat, jag kom aldrig under 0,7 i snitt. På långkörning kunde den hamna under 0,6 om jag körde på landsväg (ca. 80-90km/h) och försiktigt så att inte turbon laddade så mycket. Fick prova en manuell 1,9 TDi som kändes betydligt effektivare bränslemässigt sett... | |
| Båda var 110Hk-varianten, 90Hk måste kännas rätt seg... | |
| Seg och seg det är upp till var och en att bedöma, jag tycker att min bil går riktigt bra! | |
| Har man bara kommit upp i fart så räcker väl 90 hästar, ingen av dem är ju någon omkörningsraket direkt. Mitt rekord är 0,49, uppmätt vid tankning. Är dock mer imponerad av min nuvarande som snittar 0,60 med en del stadskörning. | |
|
Sant, men tänk på att audin är tillverkad 1996, då var det inte många som har haft så låg förbrukning. Kan tänka mig att den snittar 0,55 blandat körning eller mindre. Återkommer med resultatet, som sagt MAX förbrukning 0,63.. |
|
|
Bättre sent än aldrig... Landsväg 0,53 110 km/h+ lite stadskörning. Vinterdäck. Roligt med dieslarna att det skiljer sig inte mycket mellan max/min förbrukning :/ |
|
|
Där har du nog rätt. Körde MD 300 diesel i många år på 80 och början på 90 talet, samma bränsle förbrukning hur man än körde och ingen skillnad på förbrukningen eller "draget" om man hade släp eller inte. ett par olika MB både 123 och 124 kaross men ingen större skillnad vare sig man eller aut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.