|
|
|
|---|---|
| HEJ NU HAR DET SLAGIT STOPP FÖR MIG MITT PROBLEM ÄR ATT VÄXELLÅDAN GÅR I NÖDLÄGE NÄR DEN SKALL VÄXLA UPP HAR KÖRT CARSOFT OCH FÅTT FRAM SPEEDSENSOR NO SIGNAL. SEN BÖRJAR PROBLEMEN HAR KOLLAT MASSOR ETM MEN HITTAR INGET SOM STÄMMER MED KONTAKTEN TILL BOXEN BILEN 730 92 PRODUKTIONSDATUM 06 92 SAMT ATT BOXEN SKULLE SITTA INNANFÖR KICKPANELEN PÅ H SIDA VILKET INTE STÄMDE DÅ DEN SATT I EBOXEN KONTAKTEN TILL DEN SER UT SOM TILL MOTORBOXEN BLIR HELT STÄLLD DÅ JAG INTE KAN HITT RÄTT STIFT PÅ DEN | |
|
Ett bra sätt att få de flesta att INTE läsa en text är att bara använda versaler... __________ Mvh Grelle |
|
|
Ledsen över dom stoa bokstäverna skrev det på jobbet har en chef som inte förstår vitsen med caps lock sorry för detta |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det kan vara så att en varvtalssensor i lådan lagt av tex vet inte hur det är på äldre lådor, men lite nyare har två stycken en för inkommande varvtal och en för utgående varvtal. ser ut så här på em 5HP-18 låda från 98. De svarta med med metall plupp i mitten ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| hej hasso har kommit fram till att lådan inte ger signal från speedsensorn men då kontakten x8500 stift 27 och 8 ej stämmer enligt etm vet jag inte vart jag skall mäta kan förståss mäta direkt på lådan men vill utesluta kabelfel och vill därför mäta vid boxen men etm hänvisar till en 2 radig kontakt min är 3 radig lika som till motronicboxen jag fattar ingenting? + att boxen skulle sitta innaför panelen h a stolpe | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.