AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.327

Gaaaaaahh! Nu får det vara nog!

Ki
353
Kidneyfailure
520i-95 E34
1600t-72
525i-04 E60
320i-98 E36
En liten berättelse om Murphys lag.

Sommaren började med fint väder. Ja då var det en liten pippifågel som sket på huven och fördärvade lacken på E60:n.

När jag var hos lackeraren och visade upp detta för att få pris på lackering av huven sa han: Du har ett litet stenskott där i rutan också. Ja nere på det svarta i underkant var det mycket riktigt ett litet stenskott. En vecka senare var det över halva rutan. Byte av ruta.

Det senaste är en lite tur utanför asfaltskanten vid ett vägbygge med smala körfält. Givetvis vassa kanter där som tog mina 19" fälgar. 2 fälgar skeva. Skickad dem till fälgfixarna för riktning. Under tid fick jag köra med två vinterdäck i 3 veckor. Mitt i sommaren! Det skär i mina ögon.

Fick tillbaka fälgarna men det var fortfarande vibrationer i bilen. Körde till en däckfirma för kontroll. Fälgarna var ok men däremot en kass bussning i nederkant av spindeln höger bak.

Antagligen har den fått en smäll vid kantkörningen, lagringen i den är plast! Vad i helvete ska våra bilar inte hålla lite bättre? Det var alltså ingen hård smäll. Så nu har jag lagt hela dagen på att byta den. Jag har inte full verkstadsutrustning hemma men behöver bilen så det var inget att välja på. Det gick men tog tid.

Lite gott har ju givetvis kommit ur det ändå. Passade på att köpa Meguiars ultimate och nxt vax när jag hämtade fälgarna hos Fälgfixarna. Riktigt bra grejer. Fläckarna gick inte bort helt men resten av huven blev bra.

Hoppas nu bara inte det är mer grejer som blivit skadade vid olyckan för jag tycker inte det är roligt längre. Jag hade tänkt bygga om stereon och montera komfortstolar men pengarna och tiden går till fel saker här.

Jag postar min självömkan här så kanske jag slipper den själv.

Till råga på allt har jag vibrationer i e34:an också som jag inte kan härleda. Hur kul är det? Skitkul.
Visa användare
227
darkus
BMW 530i -94
Du änt ensam.
Verkar som alla jävla problem kommer samtidigt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.