AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.129

frågor om färg och årsmodell

är vit en "dålig" färg ur värdesynpunkt?
om man väljer mellan två bilar i samma prisklass, den ene är mer utrustning än den andra (aut, skinn, taklucka m.m). den med mindre utrustning är en 2010 den med mer utr en 2008 vilken är klokast att välja?

svår fråga, men jag är så fundersam
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
2010

"Byta upp sig? Till vad då?"
det är en 3 serie coupé
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Visst är det bäst att välja en 2010 men vad är det för motor etc.en -08 har redan gjort sitt jätte tapp så man skall kanske tänka på den äldre som förmodligen har ( allt det ) som gör bil åkandet skoj.

Bara min tanke om det hela

Ha deT
Vit är def ingen dålig färg ur värdesynpunkt på en 3 serie coupé, tvärtom! Vad är det för motor och vilken utrustning saknar den "enklare". Du får skriva mera info för att kunna ge dig råd. Är det ex. vis en 335 coupé bör den ha rätt så mycket utrustning för att i senare läge inte bli svårsåld. Sen spelar ju även miltalet en roll. På den nyare har du dock även fri servce, fabriksgaranti och nåt år kvar av vagnskadegarantin också.
Roffa1
Det handlar om en vit 320d coupe-08 för otroliga 285.000:- ungefär samma prisklass som för en fräsch 335:a.
Roffa1
Fel pris, skall vara 287.000:-
Roffa>> haha vart finns det en 335i hos ÅF som kostar mindre än 300k?
finns några under 300 privat, hur många som är import vet jag inte.
f.ö så vill inte jag ha en bruksbil som drar litern igen.

Helt seriöst då tycker jag att du borde bli bilförsäljare, för då skulle man kunna köpa billigt av dig:)
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Är det en 2009-2010 det är frågan om finns det ingen anledning att köpa av firma. Så länge bilen är i gott skick är privatköpet riskfritt eftersom du fortfarande har fabriksgaranti kvar. Lägg firmans påslag på en roligare bil istället!

**BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.