|
|
|
|---|---|
|
Som sagt, hur mycket bör jag förvänta mig att få för den. Tänkte byta den mot en något billigare andrabil. Länk Svensksåld, en ägare 9100 mil Automatisk växellåda Diesel M Sportpaket Comfortpaket Larm Sportstolar svart läder Klimatautomatik Mutlifunktionsratt BMW Professional Radio med CD Hi-Fi Högtalarsystem Xenonljus PDC bak Läderklädsel Dakota Svart M Lättmetallfälgar 17 Velourmattor Individual Tonade rutor Mv+kupéuttag Obs, ej fälg på bild Vad tycker expertpanelen? | |
| Ingen som kan vägleda mig, jag har jädrigt dålig koll på vad man bör begära eller vad man kan få. Finns inte överdrivet många diesel, automat med m-pkt till salu. | |
|
En sån vill jag ha! Och med exakt de fälgarna som visas på bilden. Men dragkrok är ett krav. Många verkar tycka att M-paketet inte höjer värdet speciellt mycket. (Håller inte med men hoppas de har rätt ;-) |
|
|
Klart M-sport höjer värdet. Det är ju skitsvårt att få tag på schyssta E91:or med paketet, oavsett motor. Har de rätt pris går dom fort. Har dock inte så bra koll på dieselbilar men lätt över 200' Skall du sälja fälgarna separat? |
|
| Sålde en -09 manuell med m-paket 2300 mil för 295´i augusti. utan skinn. Din borde ligga på cirka 205-215´tycker jag. Som nån skriver är den en väldigt populär bil men många vill ha med faceliftet. Du har nog dessutom "gamla" motorn på 163hk? Men vit 320dA M-pkt är attraktiv. Synd det är mycket mil bara...en del drar sig för det. | |
Verdi |
Håller med "Med känsla". Lite synd att det är den gamla motorn. Lägre effekt, men även 0,69l/mil istället för 0,56l/mil med den nya 177hk. Skulle kosta mig över 8000:- per år t ex. För att tjäna in det på mindre värdeminskning måste den vara ganska mycket billigare... |
|
Om jag inte missminner mig så såldes 19" M225 hjulen redan för 2år sen... till mig :) Den är ruggigt snygg i vitt och M-sport paketet. |
|
|
Eftersom det är just 163hk och 9100mil kanske det är svårt att få ut mer än ca 200.000:- när prutningen är avklarad. Men som du säger "inte överdrivet många diesel, automat med m-pkt till salu" så är någon ute efter exakt en sån bil så går det kanske att få mer, annonspris på 225-230" och lite is i magen till att börja med? |
|
|
Pär:an, jaså det var DU som köpte dom!? :) Ja fälgarna finns som sagt inte kvar, det sitter dock nya för i år, 17" m-fälg pga försäkringsärende. Och det är som sagt 163-hästarn. Men 200 tror ni alltså, det är mer än vad jag trott ska jag erkänna! Om jag lägger mig på 195 så blir jag av med den omgående alltså? :) |
|
|
Lägg ut den för 199´ så blir du nog av med den ganska snabbt. Mvh Henrik |
|
|
Anders S: Japp det var jag :) Ångrar bara att jag sålde dem några månader senare och köpte Stjärneker 230 istället, M225 är mkt snyggare. Är väl bara den här som är konkurrent mot din bil om du lägger dig på 195" Länk |
|
|
Den bilen är ju tillverkad -05, har gått längre samt import, så den känns inte riktigt som en konkurrent till bilen ovan. Mvh Henrik |
|
|
soda: Japp, det var så jag menade oxå... fast jag var lite otydlig kanske. Enda "konkurrenten" i den prisklassen och ändå inte en konkurrent... |
|
|
Importen gör väl att det skiljer sig lite i urvalet av spekulanter. Annars det väl en tänkbar konkurrent. Men jag tycker att det är märkligt att det finns så få liknande bilar. Fick uppfattningen om att det skulle drälla av liknande objekt.. Pär:an, hur KUNDE du byta bort M225 mot 230-fälgar!? ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.