|
|
|
|---|---|
|
Hallå, Jag undrar en sak. Hur mycket skulle man kunna få ut ur S62an utan att överladda? Om pengar inte vore ett problem och man vill behålla sugmotorkaraktären. Jag tänker mig att 500+ bör gå.. eller? // | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk Denna har jag provkört en tidig sommarmorgon gick rätt bra :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| 550-600 (110-120hk/l) borde vara fullt möjligt, men då krävs en fet plånbok. Skulle gissa att det behövs nya högkompskolvar, andra stakar, andra vassare kamaxlar, extraktorrör, annat avgas o en massa annat förutom en ordentlig mappning när allt är klart... | |
| Det klassiska räknesättet 1000:- per hästkraft för sugmotor brukar stämma. så 500 Hkr i runda slängar 100 000:- då ... | |
|
Och en ESS-kompressor runt 40-50.000 kr? Mvh Philip |
|
|
Jag hade räknat med kanske 250tkr för 500hk+ jag skulle alla dagar i veckan lyfta 100tkr för 500hk än 70tkr för esskomp med 550hk. :) vore så synd att bli av med sugmotorn. den som spar han har.. |
|
|
Hör med Lennart på Köhler racing.Han vet vad det kostar och är möjligt att plocka ur dessa motorer. Länk |
|
| Ascari A10 tar ut 625HK ur den motorn! Troligtvis bara block och topp som är original, innanmätet är nog annat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.