AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.451

Service på en ny 325 e93

ma
68
mannfalk
325i E90 2007
Stämmer det att en ny Bmw 325 cab LCI inte ska servas förrän vid 3500 mil? det verkar ju vara väldigt mycket.

/
Mannfalk
Roffa1
Beror väl på vilket av följande som inträffar först: Milantalet eller 24 månaders intervallen.
Min E90-2009 skall nu in på sin första service p.g.a 24 mån intervallen, mätarställning 318 mil.
Finns inga fasta miltal, utan det är konditionsbaserat. Bilen indikerar när det är dags för service och vad som ska bytas då.
Min va inne första gången vid 1600 mil sen vid 2700 mil och ska in om 10 dagar igen 3700 mil. Jag skulle aldrig köra på samma olja så länge.
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Chris87...gäller 3500 mil för en 320d? Jag har hela tiden trott att det är vid 3000 mil som första servicen inträffar.

"Riktiga män kör diesel"
Roffa1
Någon som vet exakt vad som utförs vid första servicen, undrar likaså hur de går tillväga vid bromsoljebytet, måste man fortfarande kludda runt med risk för spill vid bromsokens samtliga luftnipplar, eller byter man numera bromsoljan på annat sätt?
ma
68
mannfalk
325i E90 2007
Roffa1. du ska alltså serva bilen efter endast 318 mil?
Min har gått 2700 mil på ca 2 månader :P
Mannfalk: Så du menar att du kört 45 mil per dag. Du har alltså suttit i din bil i 2 månader i streck i ca 4 timmar per dag. Kör du taxi eller?
ma
68
mannfalk
325i E90 2007
Haha nä men jag började bilägandet med en biltur i södra Europa så då blev det en del mil där och sen kör jag dagligen ca 20 mil.
ma
68
mannfalk
325i E90 2007
Jag insåg precis att det var 3 månader sedan vi köpte bilen. Tiden går fort när man har roligt.

Sevak, Du fick betala dina extra service själv va? Inget som Bmw bjöd på?
Den 21a ska bilen in de blir första servicen jag betalar för.
Olja, oljefilter, bromsvätska samt kontroll ska utföras.
Men jag kör endast 1000 mil per år och jag byter olja varje år innan jag ställer av den.
Roffa1
Sevak: Hur mkt får du betala för denna service? inkl olja, osv.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
En bekants 325dT -09 fick sin första service vid 4000 mil. Den var då strax över ett år, tror endast de bytte motorolja och kontrollerade lite diverse. Efter vad de kryssat i så såg de inte ut att gjort mycket. De missade t.ex. att en hjulinställning behövde göras, de upptäckte ägaren själv en månad senare.

Den 325d hade gått minst 90% landsväg.

Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.