|
|
|
|---|---|
|
Bilen är en 2005 touring med M-paket. Ja vad har ni för erfarenheter med en 535 d med 34000mil på mätaren? Är det som att köpa problem åt sig? MVH | |
|
Har man bara sköt sina servicar på bilen så är det nog inte något problem Men en bil som rullat så långt skall ju ha byt tex stötdämpare, kamkedja och inte bara normal service med bromsskivor och dyl Man måste ha klart för sig att det kan bli en del reparationer på en långmilare som kan kosta mycket pengar Ha deT |
|
| Jag har en 525-02 som gått 30,000 mil och den känns hur bra som helst. Jag har kört 90% på landsväg och är övertygad om att den är mindre sliten än en som 15000mil i stan. Jag kan ligga på 5:ans växel i 120km/h och 2500v/min i timmar, oc det sliter inte mkt om man jämför med en som jukas fram och tillbaka i stan, | |
| som ovan säger. Så länge milen är skött enl servicebok och alla slitdelar är bytta, så ska det inte vara något problem. Den har rullat 34000mil på 5 år, vilket är ca 7000mil om året. Kan vara att det är en tjänstebil som rullar mkt på landsvägar/motorvägar, då jag tvivlar på att han kör 20-stadsmil om dagen (om han inte kör yrkestrafik med styckegods eller paketservice =) Gå oxå på egen magkänsla. Är bilen fortfarande välvårdat och att ALLT fungerar som den ska, och priset är schysst - varför inte. Går man efter sin budget: Alt1. Man köper lite billigare och säljer det därefter. Alt2 (fixaren) - bizzniz i tankarna: Köper billig, säljer dyrare. Alt3: Köper dyrt, säljer med rejält förlust (som många tyvärr idag får göra). Lycka till =D | |
|
34k bör inte vara någon fara. Vår E60 har nu rullat 23k mil, och det är till 90 % på motorväg vid 130-150 km/h, där motorn varvar mellan 1800 och 2300 varv. Bilen går som ny. Det som går sönder är oftas utrustningsdetaljer samt lite kosmetiska saker som behöver åtgärdas (så var det på vår). |
|
| Om den är servad som det ska så är motorn knappt inkörd! Men det finns ju mycket annat som slits. Bussningar, fjädring, stötdämpare, generator, startmotor, mm,mm. Om du lagar själv så ser jag inga problem med en sån bil! Om du har tummen i handen och lämnar in på verkstad när nått händer, ja då skulle jag avråda dig.. | |
| Det beror väl helt på vad som är gjort med den? En 20.000-milare kan stå inför en hel del reparationer likväl som en 34.000-milare är "up to date". Personligen skulle jag inte köpa en sådan långmilare om inte priset var absolut rätt, detta beroende på att den efter min tid och mil knappast skulle vara lättsåld. | |
|
Växellådan är det jag skulle oroa mig för vid det miltalet. ------- //Lövet |
|
|
Nej... aldrig i livet. tänk dig bara en sån sak som turboras. Även om du köper bilen billigt får du betala i rep på defekta delar, och det är inte billigt. det är även en del elproblem med E60/61 så avstå. Köp mkt hellre en 530 med mindre miltal. |
|
|
Med tanke på hur dyrt det kan bli med en drygt 10000milare (tänk 530d.n med motorras) så är det en bättre idé att köpa en långmilare för lite pengar, helt enkelt mindre pengar i bilen. Stephan |
|
|
lite det här som är det intressanta med bilköp :) nu verkar det inte finnas några vanliga problem med denna modell efter specifika miltal så du får gå helt på självkänsla ;) du kan ju kolla lite på historik papper o avgöra därefter. tidigare ägare osv you name it, men man kan aldrig säga på rak arm riktigt hur bilen mår. om du gjort ett bra köp vet du först om 5-10 år. tur eller otur allt handlar om. tror alla innerst inne vet vad jag pratar om... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.