|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har blivit erbjuden att köp polarens BMW 335 ci och har funderingar kring värdeminskning samt prisbild. Bilen ifråga: svart metallic INTE msport beigeskinn stora stereon taklucka stora kliman det vanliga som ingår i paketen 17 tum bmw org fälgar på vinter däck. 1 ägare fint skick lackförseglad osv 5600mil årsmodell 2008 tagen i bruk 2007-10-22 Ja, det är det jag kommer på.. Vad är en sådan vagn värd om 1 år? Han vill ha 275k. Är det ett bra, jätte bra eller standard pris? Uppskattar lite feedback då det börjar dra ihop sig för eventuell affär närmaste dagarna. Mvh Jens | |
|
Billigare 08a hittar du inte med dem milen. Hoppas den har shadowline om bilen är svart. |
|
|
Hej. Tack för snabb respons. Har du någon uppfattning vad bilen är värd om säg 1 eller 2 år? kör ca 1500mil/år. Mvh |
|
| Tror faktiskt den har shadowline. | |
| Tror du förlorar max 15 000 om du säljer den om 1 år. (7000 mil) | |
| kan det vara så bra? Någon annan som har bra koll på prisbilden på 335. Kan nämna att det är manuell låda. Snälla fler kvalificerade åsikter. Mvh jens | |
| Spontant så är den lite klent utrustad med avsaknad av M-sport framförallt, sen har ju många 335-or ex vis Navi osv, men du får ju ett "lågt" pris istället och som många förordar, bättre med härlig motor än en massa "onödig" utrustning. Det är förstås en avvägningsfråga individuellt hur man värderar sånt. Men spontant så känns priset med de milen helt ok. Kanske till och med lågt. Jag köpte som ex min 335xi coupé för runt 325 om jag räknar inbyteskedjan som låg innan den. Det är en -08 men har en väldig massa utrustning och färre mil. Jag vet att den värderas i cirka 360-370. Du får nog väldigt billiga mil på den relativt sätt. Som nån skrev ovan, hoppas det är shadowline, för den tappar rent mkt utseendemässigt utan shadowline när den är svart. Tycker du ska slå till om bilen för övrigt är felfri förstås. Du får en härlig motor och du har iaf skinn, klima, bra stereo o taklucka. Kanske något mera också som du missade skriva. Lycka till! | |
| Mer input? | |
|
Tycker att den är funktionellt bra utrustad. Priset, hör med en ÅF vad de kan tänkas bjuda. Därefter får du värdera bilen enl dina behov. Du får nog räkna med en fallhöjd på minst 1% per månad. Rutingrejor som skatt/däck/service? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.