|
|
|
|---|---|
| Tja! Har precis skaffat mig en 540 e39-97 med träinredning som jag vill plocka loss för kolfiberdrapering. Någon som har tips på hur man får loss lister på dörrar,plattan vid automatlådan samt lister på instrumentpanel. Tacksam för svar. | |
|
Listerna på dörrar och instrumentbräda lossar du genom att bryta de försiktigt. Sitter fast med clips och skall bara dras ut. Listen vid stereoluckan är fäst med dubbelhäftandetejp och även ibland med nitar. Denna är jobbigast att lossa och om du har nitar måste du börja med att lossa låsringarna på 3 ställen för att sedan försiktigt bryta loss listen från tejpen. Vid växelspaken är den skruvat med två skruv under armstöder. Du får lossa gumminsatsen i armstödet och där under döljer sig två skruvar. Skruv finns även under varningsblinkersknappen och under växelspaksdamasken. Har gjort samma sak som dig och på min satt själva dekoren vid mittkonsolen skruvad underifrån så att klä om den är inget problem när du väl lyft upp konsolen. Även luckan till askkoppen går att skruva bort för att lättare komma åt och klä den. Lycka till! |
|
|
Så här ser mina ut som jag klädde om. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.