|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett parti på en av listerna runt bilen som vitnat och det ser ju inte så kul ut. Vad använder jag för att få det svart och fint igen? | |
|
Finns vinylglans och svärtmedel att köpa hos bilvårdsaffärer och bensinmackar. Bara att stryka på.. Lycka till! |
|
-:BeeMWe:- |
Köp inte svärtmedel så som svart crom som man brukar kunna köpa(svart bläckliknande sörja). Försök hitta något fett istället. 10 liter bensin på 4 mil... |
|
ok, tack. Något tips på 'fett' svärta? |
|
|
Har köpt mig en flaska Turtle Black Chrome å ja tycker de funkar fint som f-n....bara att strycka på å efter ett litet tag torka av me torr trasa Mvh Mr-speed P.s har i förra veckan haft inne bilen på Bilvårdscenter å den vart Kanon bra D.s BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
finns INGET medel som slår "Armour All" till däck och lister...det funkar idag och har gjort i 10 år för mig Schnitzer 300hk/0.00bar |
|
|
Okay tack för tipsen! Visst är det lite märkligt att en -99:a får sådana partier på listerna? |
|
|
Det vita är vax och den som vaxade bilen sist skyddade antagligen inte listerna ordentligt. Hade du inte gjort en Silverseal? Isf åk tillbaka och klaga... Annars köp lite gummi&plastrengöring(turtle?) och tvätta. Smörj in efteråt med något bra medel, tex Meguiars 40. Mvh Asken |
|
|
Asken: Aha.. tack! Annars så verkar SilverSeal behandligen riktigt okay. Handtvättar ett par ggr/vecka (fast aldrig mer med Yes! :-D ) ... ALLT syns ju på svartmetallic :-/ Min sambo har börjat tjata om en M-Roadster med hardtop.... *tittar ned i en tom plånbok* |
|
|
erito: Prova att blåsa av med bara högtryck, det mesta försvinner så. Jag har svart och högtryck 2ggr per vecka får räcka. Svart är jobbigt men snyggt! Be henne betala mroadstern då blir det lika tomt i munnen:) |
|
|
Du har då bra tips till allt Asken :-D |
|
|
Är det knottrig yta på listerna bister sig vaxet gärna fast i "groparna". Jag brukar ta en gammal mjuk tandborste och borsta bort vaxet. Det fungerar dessutom mycket bra kring emblemen och andra "pilliga" ställen. Mvh |
|
| Av mina erfarenheter så är Turtle Black Chrome det sämsta på marknaden... fungerar nog bra på nya bilar men gamla bilar blir det sämre... det jag provat som fungerat bra är Vinyl Glans på sprayflaska kommer inte ihåg märket nu *hjärnsläpp* och har slut så jag kan inte springa och kolla men jag köper det på Vanservice här i Umeå garanterat nå USA grejs men det fungerar mycket bra och lämnar efter sig en välbehaglig doft... | |
figge80 |
Armor all.... finns på det flesta mackar.... Mvh |
Phille |
Eller så köper man nya lister.. ca 3200kr för alla lister runt om.. :D Nobody is Perfect Im nobody... :) |
|
eller så lackar man listerna å slipper bry sig om att behålla den svarta färgen ser ju snyggare ut oxå å är billigare än nya lister oxå! =) larsson -m3 93- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.