|
|
|
|---|---|
| Förslag önskas till någon/något företag som prisvärt kan kolla på & fixa min navigator/TV. Kopplar jag bort batteriet över en natt så fungerar allt som det skall från timmar till dagar. Därefter så slocknar bildskärmen & naven, TV, färgskärm, etc slutar fungera. För det mesta så ersätts den mer "högupplösta" färgbilden av den svartvita som visar färddatorn. | |
| är det en kobi hade jag kollat alla styrenheter i kofferten - inte ovanligt med vattenansamling... | |
| Hej | |
|
Hej ring mig när du har tid 0708956008 MVH Noah Brown Noah Brown |
|
|
Då har jag tagit mig tid att riva lite i bagagen. Lossat & satt tillbaka lite kablar & genast så funkar navin igen - får dock se hur länge. Med uteslutningsmetoden så har jag identifierat en moduler där bak. Men vad är det som jag märkt med frågetecken på bilden? Länk |
|
| Förresten var finns ingången till TV-modulen där man kan koppla in DVD, kamera, o.dyl? | |
| Vad har du för bil? | |
| Det är en 328Ci 00:a | |
|
Av bilden att döma har Du en MK2 navidator i Din bil. 0=?, 1=?, 2=CD-växlare, 3=Navi, 4=GPS-mottagare, 5=videomodul, 6=troligen radiomodul Det är svårt att helt säkert identifiera delarna endast med denna bild (jag tänker då främst på 0 och 1, men även 6). Backkamera och/eller DVD ansluts via videomodulen, jag har för mig att det är stift i den blå kontakten. Sök på forumet så hittar Du säkert info om vilka stift det rör sig om. Telefonen har också en modul men den brukar vara svart och avlång med en tydlig springa på kortändan för ett stort simkort. |
|
|
Videomodulen är 5:an i din bild, där kopplar du in externa enheter. Enklast är att köpa en AUX-in kontakt på ebay.de. Det går givetvis också att koppla in sig utan en sådan kontakt, här finns bra beskrivning Länk Om man skall kunna se bild under färd behövs också spärren för det tas bort, på ebay.de kan du söka efter TV-free. |
|
|
Ta-i-trä! Nu har navin funkat ett antal dagar igen - efter att jag tagit bort & satt tillbaka kontaktern på modulerna. Nu infinner sig då frågan om ev. uppdatering av Firmware & anskaffning av den senaste kartan som denna gamling kan läsa. Var får man tag på FW & vem har en kart-CD till salu? Philips SA609 - Part#: 65-90-6-908-309 (MK3 /MK4 olika bud på nätet) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.