|
|
|
|---|---|
|
Hej hå! Har fått ett lite udda problem.. Bromslampan har tänts på bilen. Kanske inte låter så konstigt, men jag har kollat beläggen, bytt sensorn fram, kollat vätskenivån, Kollat i Carsoft, men inget hjälper. Jag kan inte släcka den satans lampan! Någon som har en idé? | |
| Kanske du har missat att du måste lossa pluspolen på batteriet och vänta 15 min för att felindikeringen ska återställas. | |
|
Tror du det hjälper? Har aldrig hört talas om att man måste ta bort pluspolen för att man byter bromsar ex.? Men det är ju värt ett test! Tack! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Öppna dörren sätt dig i bilen, slå på tändningen minst i 30 sekunder och stäng sedan av den och därefter starta bilen, då ska lampan försvinna om sensorerna är OK monterade och nya. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Sitter även en sensor bak! | |
| Hasso: Det funkade tyvärr inte. :S | |
| Gör som Hasso skriver så ska du se att lampan släcks. | |
|
Hoppsan! För sent! Då har jag tyvärr inga bra tips. |
|
|
Frågan är om man kan mäta upp Sensorerna för att se om dom funkar? Ingen som råkar ha ett Ohm-tal i huvudet? (Host host Hasso) ;) Jag vill hellst inte lägga över 500:- på nya sensorer om det inte är fel på dom... |
|
| Håller med yjohanss testa lossa plussen det kommer säkert att hjälpa | |
|
Jag har varit på Mekonomen nu och inhandlat två nya sensorer. Tänkte försöka byta dom ikväll, sen hoppas jag på att problemet försvinner. Då ska jag även testa att plocka +-polen och tändnings varianten! |
|
|
Har vart med om tidigare att bromslampan började lysa. Bytte belägg, men flög endå på nya givare. De hade väl blivit skadade på något sätt. Så numera kör jag med dem ihop rullade och strips (plastband om) och håller koll själv på beläggen. |
|
|
Resistansmät givaren, ska ge 0 ohm, vill man köra utan givare så ska man bara bygla kontakten. Givaren i sig är väldigt enkel, där en tunn tråd ingjuten i plast som slits av när den går imot skivan! Har du hela givare, så har du mest troligt glapp i kontakterna, har du kikat in i dom och kollat hur de ser ut där? |
|
| Är du säker på att det är lampan för bromsbeläggen som lyser? Finns två olika lampor för bromsrelaterade problem. | |
|
Jag kan meddela att jag har hittat lösningen. Problemet satt fram. När jag bytte den sist, då visste jag inte att om den där tändnings delen, så jag bara bytte. När jag idag bytte fram, då funkade det kanon! Kan inte mer än säga: All Heil Hasso! Utan dig hade jag varit fast! Tack för all hjälp! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.