|
|
|
|---|---|
|
Hej!. Jag tänkte åka på däck och sälg som sitter på idag under vinter(15" 195-65), i sommar blir det andra fälgar och däck, Men vad borde bli lämpligt 18" känns väldigt overkill 17" känns bra men fälgarna verkar bli sjukt breda då?, eller finns det 17" fälg där man kan lägga på 205/215 sulor?. Det optimala vore om man hittar någe original bmw fälg typ 17" där man kan köra 205 eller 215. Någon med idéer? | |
|
Något i denna stilen vill jag ha! Någon som vet vad dom heter?. Länk |
|
|
Fälgarna på bilden ser ut som någon form av Doppelspeiche fälg, i stil med Länk eller Länk. Ingen av dom finns dock till E39:an. Fälgar till andra modeller än E39:an har mindre centrumhål så fälgarna måste modifieras för att passa, om det inte är en kopia förstås. Dom flesta 17" BMW fälgar är 8" breda vilket fungerar med dom däcksdimensionerna du ville ha. Kan bli lite tysk stuk men det funkar. |
|
|
ah! jo dem var inte dumma!. För min del spelar det inte superstor roll om det är kopia, kikade på Alpina men de är även där 18" och dragracing bred på fälgar :). Jo helst skall dom passa "på riktigt" utan att bygga om eller använda spacer etc!. Det är en riktig djungel med alla dessa mått och fälgar :) hehe |
|
|
Här några bmw fälg kopior som kanske kan vara nått. Länk Länk Länk Dock alla i 18" och i England, men det verkar vara dit man får leta sig för billiga kopior (eller Tyskland förstås). Det finns gott om andra säljare via diverse annons sajter så kolla runt lite. |
|
| Tack för all din hjälp!. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.