AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.751

BMW 530 Touring -03 på blocket

sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
Hej,
Har legat på blocket sen i Juli och finns kvar.
Tänkte kolla ifall någon här vet något om den.

Tycker det verkar lite skumt att den ligger kvar.

Ligger hyfsat i pris eller?

/S
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
*suck*

Länk

*suck*
Bra pris !
Skick....jadu,åk och titta eller ring.
Fråga om regnr till att börja med.

Lycka till...
Gu
195
Gumpy
330 -01
Har sett den lite snabbt när jag gick förbi en gång, bor nämligen i närheten. Kollade inte inredningen osv. Minns att det var lite småskador exteriört som störde mig men helhetsintrycket var ganska bra.
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
ja - det enkalste vore ju att åka å kolla.
Har en bit att åka bara....typ 20 mil.
Har varit i kontakt med ägaren redan. Finns tydligen lite rost och så.

Ibalnd är det ju folk här som har kollat och kan rapportera.

gumpy:
Vad var det för skador extiört?
Ägaren nämner det men säger inte rakt ut vad det är. Bara att man får räkna med lite skavanker efter 14000 mil. Och att den är fin trots allt.
Pls, all info tas tacksamt emot.

/S
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
swede:

Anledningen till att den bilen har legat ute på blocket så länge utan att bli såld är väl till största delen priset.

Jag förstår inte riktg hur folk resonerar... sälja en bil för typ 80 000- 95 000:-
(gäller 525 och 530 E39:or) med massa skavanker som lackskador, p-skador, repor, bucklor, sliten inredning, halv taskig utr i vissa fall samt ev. halvskumma service historik och inte är villiga att pruta på bilen.

Skulle aldrig falla mig att köpa en bil för 90 000:- som har sådana brister...varför ska man kasta bort 90 000:- ? för en bil som inte är i bra skick? eller har tagits väl hand om.....

Ngn fler som resonerar på samma sätt?

BMW M-POWER
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Ett bra ex: Länk

Hur tänker folk?

BMW M-POWER
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med dig GINO. När det gäller annonsen du länkar till så är väl det enda positiva att den är uttagen efter 2001-01-01 så den har 12 års rostskyddsgaranti.

___
//Ulf
La
147
Lasse I
M3 3.2 Coupé -96
... men kvalitén på bilderna uppväger åtminstone för det höga priset och milen ;o)

/Lasse
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
Är det svårt att utnyttja rostkyddsgarant?

Nån mer som vet något om bilen?
Om en säljare "mörkar" det man efterfrågar,ja då är det enklast att välja nytt objekt !

Jag sålde min 525i Touring för 65000kr nyligen,och den hade brister så som repor och en rostskada.
Jag mörkade inte detta utan tog med detta i annonserna jag hade ( Blocket,Powerbörsen).

Som säljare är det skönt när spekulanter kommer och ser att man inte mörkat.
Lättare upplever jag det att få det man vill ha för bilen samt att man slipper det mesta av "tjafset" som kan uppstå när man inte påtalat alla brister som är på bilen.

Om och när jag skall köpa en ny bil så kommer jag att köpa den privat.
Den troligaste säljaren blir den som jag uppfattar som mest ärlig och villig att ge mej förhandsinfo om bilen ifråga.

Jag sätter mej inte och åker x-antal mil när man inte får upplysningar man frågar om tex.
Upplysningar är ex x-tra bilder mm.
Marknaden tycker de är alltför högt prissatta. Halva priset max på de länkade. Efterhör inbytespriserna på dylika objekt och du kommer att häpna.
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
OK - så du tycker 45' är rimligt. Jag tror iofs att handlaren byter in för det priset. Det är väl därför många tycker att dom kan göra jobbet själva. Men det blir knappast rusning efter de bilarna, och man tröttnar på folk som inte kan sälja rikigt. Dom vill att folk ska komma och köpa. Har haft flera som säger att dom ska skicka fler bilder men det kommer alldrig några fler bilder samt bilarna finns fortfarande på blocket. Helt otroligt.

Ska se om jag kan skicka någon till helgen som kan kolla åt mig.

återkommer....

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
swede, bilen i fråga har ingen rostskyddsgaranti kvar då den är en 03:!

M3 E30Länk
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
aha - tack abbe, så det gäller inte -03orna, läste programmers inlägg och drog den slutsatsen.
Lite kuriosa..
Blev bjuden 35000kr för min 525i Touring -01 med 15000 mil på mätaren.
Säljaren tyckte min bil var i mycket bra skick så därför bjöd han så mycket ?!

Fick som sagt 65000kr privat för den i alla fall..
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

swede: såg att jag snubblat på tangenterna ovan...Bilar tagna i trafik 2004-01-01 eller senare har 12 år. Äldre bilar har 6 år. Ber om ursäkt...

___
//Ulf
Gu
195
Gumpy
330 -01
Som sagt, jag titta över den lite snabbt, kolla inte upp ev. rost på baklucka eller dörrar.
Det som jag snappa upp var att den såg lite "rulig" ut på förardörren. Vet inte om det är dörruppslag eller dålig omlackering, plus lite repor varstans.
Kom ihåg att silver är känslig för nyansskillnad vid ev. delvis omlackering.

Letade själv bil och ville iallafall kolla upp den här, även om den inte uppfyllde mina krav på färg, inredning och utrustning :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.