AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.004

Rasslande/skorrande ljud.

Hallå!

Gäller 318i.
-04.
15300mil.

Under våren/sommaren så har jag hört ett gnisslande/gnekande ljud när jag tryckt ner kopplingen titt som tätt men inte konstant. Nu har jag inte hört det ljudet på ca en månad, istället hör jag ett skorrande ljud som finns där hela tiden oavsett, växel, friläge, hastighet, koppling uppe eller ner osv. Inga konstigheter att få i växlarna, de flyter på som alltid.

Dock så har jag märkt att bilen blir orolig om jag motorbromsar på tvåans växel i en brant nerförsbacke. Ljudet blir högre/intensivare och bilen blir skakig/ryckig.

Please help me :)
Finns det ingen med idéer???

Tacksam vid tips!
sl
3
sl8ter
Bmw 318i -96
Tjena, inte säker men låter som mitt problem,
och på min är det urtrampnings lagret som är på väg att gå sönder,
Tja!

Misstänkte det =( blir väll koppling osså då =(
sl
3
sl8ter
Bmw 318i -96
Jo jag passar på att byta kopplingen med när man ändå har lådan nere!! kan vara bra att byta packboxen mellan låda och motor samtidigt..
Låter det när din koppling är uppe som nere? Om du kör och trycker ner kopplingen låter det fortfarande då? På min låter det när jag kör oavsett
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Ingående lager / lite i lådan?

Man ska inte prata med fula människor, dom kan få för sig att det är ok att se ut så
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
:EDIT lite olja i lådan? menade jag givetvis

Man ska inte prata med fula människor, dom kan få för sig att det är ok att se ut så
Tja

Bytte olja förra året, och har kollat efter läckage o det ser bra ut.. Hört lite olika gällande dåligt urtrampningslager, vissa säjer att om det är tillräckligt dåligt så låter det oavsett men ljudet kan förändras lite när man kör, kopplar, kopplar ur osv.

fan vill inte byta låda i onödan, men om det är ingående lager märks det inte då vid växling?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.