AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.625

Nybörjar frågor 120i.

Cl
7
Clarre86
523iA Touring -07
Tjena.. Tanken är att ja ska köpa mig en 120i M-sport 07-08 så ja har lite frågor. Tanken är att ja ska ha 170hk motorn.
*Har hört att den dricker ovanligt mkt bensin vid "normal" körning är det nåt som stämmer? Vad ligger era på balndad körning?

* Hur är ljudsystemen i bilen? Är det nån kräm i grejerna?
Om man inte är nöjd med de skulle det gå att koppla in en baslåda
i bilen även om den har originalstereon?

* Vad ska man kolla på när man köper dom?

Tacksam för svar..

Mvh Clarre...
Co
103
Cod
Saab 9-3 Aero -99
Har en 120 IM -08, jag skulle om jag vore dig utesluta 150hk, dvs prefacelift!
Jag har en 170hk och är väldigt nöjd med den!
Blandad körning för mig hmnar på 0,8L/mil jag kör väl dock läite fortare än normalmänniskan så 0,75 vore inte svårt att hamn på! Landsväg 0,6-0,7 om man håller sig runt 100km/h. Kör du runt 110-130 så hamnar den på 0,7L/mil.

Jag har prefessional huvudenhet och Hifi-professional högtalarpaket och det räcker bra, dock så saknar jag det där lilla djupet i basen. I mitt paket sitter det 2 st midrangebasar under sätena fram som inte gör så mycket väsen av sig. Dessa är hyssat enkla att byta och ger ett stort steg i ljudförbättringen samt att de inte stjäl någon plats i bagaget!!

Kolla så den har rätt motor, xenon på tidiga kan ha fläckar i sig, noxmätaren kan blir dålig(garantiåtgärd). Och som vanligt kolla allmänt skick och då de har fri service 3år/8000 mil så brukar det inte vara något problem!

Om det är av intresse så är min till salu! Hör av dig om det verkar intressant!
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Cod- om man ska byta högtalarna i golvet, har du några förslag på vad man ska sätta dit? Och behövs det extra förstärkare?
corzair: Starta en egen tråd i "Bilstereo GPS Navi TV Tele Ljud" så blir det bättre än att du tar över denna tråd. =)
Cl
7
Clarre86
523iA Touring -07
Cod: Okej.. Vad är noxmätaren?
Vad är det för färg på din bil?
kan du ge mig lite mer info om den?
Co
103
Cod
Saab 9-3 Aero -99
Ang högtalarna så tycker jag man skall sätta dit earthquake sws-8, problemet är att högtalren inte får vara djupare än 6cm har jag för mig och det är just vad denna är så den passar perfekt! Och spelar riktigt bra!
Finns säkert andra med!
Sen så måste du byta steget som driver högtalarna och det kan du ju montera vad du känner för, jag hade tänkt att montera ett steg som passar direkt på bilens kablar, har det kvar om du är intresserad! Slut OT!

Noxmätaren sitter efter katten och mäter noxhalten i avgaserna!

Bifogar länk! Priset kan vi prata om då jag vet att det ligger lite lite högt :)
Vill du så kan jag skicka med steget som jag pratar om för att byta högtalarna under stolarna ;)

Länk
Cl
7
Clarre86
523iA Touring -07
Okej.. Kollade länken men jag är intresserad av en 5 dörrars.
Men tack ändå..
Co
103
Cod
Saab 9-3 Aero -99
Så kan det var!
Lycka till med letandet!
J-
534
J-A
325i T -08
Kolla att mjukvaran är uppdaterad. BMW har modifierat denna flera gånger pga barnsjukdomar med DI motorerna.

Ligger nu på 0,7-0,75 blandat vilket är ca 10 % lägre innan samtliga spridare och mycket annat byttes ut för drygt ett år sedan.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.