|
|
|
|---|---|
|
Halloj Så var det dags att köpa vinterbil, vill inte köra med 330in:) Förra vintern åkte jag 240, det funkade men statusen på utseendet var ju.. ahh skitsamma. haha men i mina ögon var den fin. Har kollat lite och fallit för E30-serien. Finns inte jätte många i fint skick, har hittat en 325i -91 i fint skick men tyvärr kombi. Jag tycker att det är bland dem fulaste bakändorna som bmw designat asså. Som tur är så jämnar fronten ut det hela riktigt bra! Vad tror ni om denna? Länk Ägaren hade gjort renoveringen själv och det verkade som han hade bra koll på grejorna. Jag tror inte att han var något hobbymek men för säkerhets skull så bad jag han skicka bilder på kvittona. //// Alex /// Alex | |
| men den är ju inte besiktigad? dessutom tycker jag inte att man ska köra e30 på vintern inte här i jkpg iallafall. för de ska inte rosta bort. men jag gjorde ju det själv och de är sjukt roliga men som sagt kanske inte bästa vinterbilen. tailhappy är bara förnamnet. | |
|
Kollade just dendär före jag var ner och köpte min touring! men i mina ögon så lär ju en e30 325ix vara den bästa vinterbilen någonsin ! |
|
|
bag Jag vet och har inte fått något svar på det ännu, om det är körförbud så blir det inget. Ang. saltet så oavsett bil göras en ordentlig underredesbehandling och dessutom tvätt 1g/vecka. Har tillgång till tvätthall varje tisdag:) lydicke Ohhja 4x skulle vara något.. men oddsen att hitta någon sådan ganska snart blir svårt men inte omöjligt:) |
|
|
Köp en audi 80 quattro... om inte märket spelar någon roll alltså :) Länk Går säkert att pruta lite på den där... motorn är samma 2,0 16v som i golf II Gti 16v. Har haft en precis likadan. Går att åka snålt, och går bra att busa med i snön :) Dessutom kommer du aldrig köra fast... hehe. Håller för hur mycket pisk som helst. Drivlinan efter motorn och hela chassiet är samma som på audi S2. // Erik |
|
|
aa letade runt jag oxå med tanken på enbart vinterbil först men såg lite dött ut i den prisklassen. men dra arslet i gruset va roligt de hade vart ! |
|
|
Jag måste slå ett slag för en tidig, snikutrustad icke stylad e36:a, 318. Mycket billig i drift, försäkring osv. Ingen AC, ABS-bromsar eller annat som kan kosta pengar. Dessutom är ju en 318motor fullt tillräcklig för "aktiv körning" på vintern (iaf. enl. mig). Finns säkert ganska många sådana under 10 k. Jag själv har kört min 318 e36:a nu under vintern och trivs bättre i den än min e46:a. Mvh Henrik. |
|
|
Finns massor av bra objekt under 50000kr. Skall Du ha en vinterbil så satsa inte på ett 5000kr objekt om Du vill att bilen skall funka på VINTERN. Jag ex köpte en Audi 100 A6 2,6 -93 för 10000kr. Den kostade jag på 8000kr med kamremsbyte,vattenpump,topp-packningar,stötdämpare,stift,tändkablar,bromsklossar,olja,oljefilter,luftfilter, motorvärmare+grenkontakt,Termostat,samt nya sommardäck (vinterdäck hade jag redan). Totalt 18000kr. Jag skruvade allt själv,och jag upplever denna Audi modell som otroligt lättskruvad samt fri från grova rostangrepp. Den saknar all lyx så som AC och El-fönsterhissar. Alltså den saknar saker som inte behövs på en vinterbil. Jag behöver inte oroas av AC-fel eller att fönstren stannar eller dito krånglar pga elen. Ett kap enl mej själv trots att bilen rullat snart 27000 mil. Har helförsäkring på den då detta kostar mej 3000kr/år bara. Skatten är 2100kr/år. Bilen drar runt 0,85 med den mixade körningen jag har på bilen. Kort sagt en otroligt billig bil att äga/köra med och som faktiskt håller ett tag till med. |
|
Verdi |
Varför vill man ha en sämre bil på vintern? Det är ju då man behöver en modern och säker bil. |
| kanske för att pärlan inte ska rosta bort... jag är nog snarare i motsatta läget alltså att jag skulle vilja skaffa mig en sommarbil. en e30 cab skulle sitta fint. | |
|
verdi När jag körde i stan förra vintern i 240in och det var mycket trafik så höll jag avstånden och tog inga risker och då anser jag att abs, antispinn osv inte behövs! bättre och lägga allt krut gällande ekonomin på sommaren. |
|
| 525i E34 sedan.. Har jag funderat på att skaffa som vinterbil. Har haft en förut och den var jag grymt nöjd med. Bra viktfördelning, hyffsat förutsägbar i halkan och BRA kvalité! Kanske inte mest ekonomisk men man får rätt mycket bil för pengarna. Tycker även det är en av BMWs absolut finaste karosser. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.