AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
31.050

Förslag på fälgar M5 E39

Sida 1 av 2
Hallå

Ja då börjar det snart bli dax för avställning och en vinter av mycket arbete på bilen! Nästan så man börjar längta lite efter att få börja nedplockningen;)

Har funderat på att beställa nya hjul till bilen. Detta då orginalfälgarna är kantade och däcken sjunger på sista versen.. Tanken har hela tiden vart att det skulle bli renovering av org fälgarna. Tyvärr så vet jag att det inte är säkert att resulatet av chrome shadow effekten blir helt bra... Tror inte jag vågar ta risken....

Så tankarna på nya hjul har blivit starkare...

Några tips på snygga fälgar skulle sitta fint! Gärna förslag på märkesfälgar, men kopior av märkesfälgar är också intressant om ni anser att dessa är av bra kvalite. Förslag på leverantörer.. Bilder..

Om jag byter fälgar så tänkte jag nog gå på 19". Någon som tycker annat?

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

19" BBS CH

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Som Bianca skriver så är BBS CH ett trevligt val. Finns även några andra BBS som är snygga.

Andra personliga favoriter är AC Schnitzer Typ III Länk

eller Hartge Classic Länk

19" i samtliga fall...

___
//Ulf
Köp i så fall fälgar som är gjorda för E39 så du slipper centrumringar.

Jag köpte begagnade Ac Schnitzer Typ III men fick fasliga problem med vibrationer i ratt, golv och stol som jag och flertalet däckfirmor aldrig kom till rätta med.

Med en erfarenhet rikare kör jag nu klanderfritt på nyinförskaffade originalhjul.

Mvh Philip
Bi
3.797
Bianca

Låter märkligt Philip!!var det ORG ACS fälgar?

Inga som helst problem alls med mina ORG BBS CH 19" iallafall!!
Ja, original Ac Schnitzer med tryck på insidan. Skillnaden är ju att dina BBS CH 19" passar direkt på utan centrumringar.

I och med att E39 har det största navet förstår jag inte vilken modell Ac Schnitzer-fälgarna suttit på tidigare (förutom Germans morametallic M5 E39 då).

Mvh Philip
Bi
3.797
Bianca

Aha....oki:)
Jag vet dock inte hur mycket sanning det ligger i argumentet att BBS CH 19" kan räknas som originalfälgar. Snygga är de i varje fall på en silver bil :-)

Mvh Philip
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag åker AC Schnitzer TYPE II OnePeice 19x9.5" runt om på min M5 E39.

Länk

Med eller utan centreringsringar?

Mvh Philip
sa
185
sango
M5 -99
750 highline -91
Rial Daytona... *drömmer*

Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Philip: Utan ringar med spacers anpassade för fälgens centrumhål.

Ja hade dock inga problem med vibrationer utan spacers med ringarna.
Varför har du hakat upp dig på det? Med rätt centrumringar så ger det lika bra resultat som en fälg som inte har ringar (samma dimension på navhål som på bilen)

Länk et13,5x120 et15,5x120 et18,5x120 et19,5x120 et20,5x120 et25&numPageStartPosition=15&strSearchCriteria=any&PT_ID=all&strSort=Low&Make=BMW&Model=5 Series M5 E39&strSize=19"&searchSize=19"
Det är inget jag hakat upp mig på, men bilen gick aldrig bra med Schnitzerfälgar, trots att både däck och fälg var runda och fina. Helt korrekta centreringsringar i plast från OCL Brorsson.

Nu går den dock perfekt med original. Du får gärna höra med J.L och JSR på forumet som skruvar mycket och kan intyga detta ;-)

Mvh Philip
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
jag gillar bbs rondell på e39 men de kanske inte finns i 19"? är inte så insatt i e39...
De är helt okej, men jag skulle inte välja de på en M5!

Mvh Philip
Jag har ju som du sett tidigare e60 19" org fälgar på min bil. Sitter ganska fint ändå.

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

bag: Rondell är ju ett eget märke? BMW har ju originalfälgen style 42 Länk som påminner en del om Rondell 58 (som jag antar att du menar).

Style 42 är förövrigt tillverkad av BBS precis som många andra BMW originalfälgar.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Många monterar ju fälgar M5 E60 eller M6 på sin E39 och trots att fälgarna är snygga så tycker jag inte dessa passar E39:ans formspråk. Hoppas du inte tar illa upp Decerto ;)

___
//Ulf
Tackar för alla tips! Ni har alla riktigt fina fälgar på era bilar!! Visst är smaken olika, och det är ju bra!! Jag gillar kanske inte riktigt de mer "klassiska" fälgarna som vissa länkar leder till.

Jag skulle gärna ta emot tips på lite ovanligare fälgar. Alltså grymma fälgar som man normalt inte ser på en BMW eller direkt förknippar med just BMW.

Tänkte mest få lite input om någon sätt fina fälgar på någon shop och tänkt tanken att dessa skulle sitta som en smäck på en M5:a..

deejaywasp: Vad har du för sänkningsats? Och hur mycket har du sänkt fram respektive bak? Såg riktigt grymt ut!!

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Kolla in Hartge Nova i 20", fint sörru..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.