|
|
|
|---|---|
|
hej efter många misslyckade sökningar i forumet(man börjar bara läsa andra (o)intressanta trådar) så tänkte jag att det är lika att starta en ny tråd!! blivit stolt ägare av en 535d 05 sedan några veckor tillbaka.. har sedan upptäckt att bilen gnisslar i små ojämnheter på vägen (låter som gummi mot gummi nästan) verkar komma från bakvagnens högra sida.. man hör inget inne i bilen men fy så det lever om när man vevar ner rutorna! folk vänder sig om och tittar om det är en gammal volvo 240 som kör förbi! men så är icket fallet! och vid kraftigt gaspådrag efter inbromsning så klonkar det till ibland lite då och då.. har pallat upp bilen och kollat å försökt bända å vrida i bussningar men jag blev inte så mkt klokare av det... enda jag kunde märka var att bussningarna som håller i hela bakvagnen (sitter med 4st stora gummibussningar 2st på vardera sida 1 framför bakhjulet och ett bakom bakhjulet, vet ej vad dom kallas) på höger sida verkade mjukare och mer slitna än dom på vänster.. kan det vara dom som spökar och gnisslar? när jag hade pallat upp bilen passade jag samtidigt på att smörja alla bussningar med krypolja men det hjälpte inte alls... någon som har någon teori eller varit med om liknande? | |
| har iaf kommit fram till att det är dom stora bussningarna som kallas silentbussningar | |
| jokkmokksjanne, blev det bra efter byte av silentbussning? Tips och trix? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.