|
|
|
|---|---|
|
Hej, Troligtvis säljer jag 330in i helgen för 120 000kr. Är det rätt slutpris för min bil, av annonsen att döma? Eller skulle jag kunna få mer om jag väntar? Länk till annons: Länk //Jesper | |
|
Hejsan, Nu har jag ingen bra kolla på denna modell men det låter lite lite, har en polare som köpte en 325i 04 som gått 17000 mil i våras för 119 000kr, det var iofs hos bilhandlare och på våren men iaf. /T |
|
|
Jo, i våras låg buden på 140 000kr. Men nu bjuder ingen över 120 000kr. //Jesper |
|
|
Det låtar spontant lite lågt. Men samtidigt, är det ingen som bjuder högre så är det ju inte. ------- //Lövet |
|
|
Tycker det låter som ett rimligt pris, kanske något lågt. Jag tittade en del på 330 ci för ett par år sen. Vintern 08-09 fanns en blå 13000-milare ute för 130' som jag var nära att slå till på. Den hade dock inte M-paket men var i övrigt likvärdig med din. Rikigt fin bil i alla fall. Hoppas du får den såld och sen hittar en annan trevlig BMW att köra. Mvh Johan |
|
|
jag hade väntat, en bekant fick 137k för en 330ci -01 med 14k mil för nån vecka sen. |
|
|
En kompis köpte för 3 månader sedan en 330CiM -01 för 135.000. Fullt M-paket, sv såld, Navi+TV osv, 9000 mil. ------- //Lövet |
|
|
130-140´ för en ej faceliftad, tio år gammal 330 E46 som gått normallångt känns på gränsen till hutlöst dyrt. I relation till det skulle trådskapares objekt vara värt 160-170´, men det är den knappast... Min kompis köpte juni -09 en M3 -01, svensksåld som gått 6700 mil för 168´. Det var förvisso billigt... MVH Christofer |
|
|
Jag fattar inte vilka som köper dessa bilar med totala fantasipriser! 137k för en 330ci från 2001? Jag köpte min med samma årsmodell som hade gått 7000mil för 98kkr år 2008 och sålde den för 118500kr i juni 2009. Den hade då gått strax under 9000 mil och var som ny. Hade dessutom monterat 18" M-sportfälgar. Den var inte direkt lättsåld heller. Faktum är att det tog lika lång tid att få den såld som min Jaguar S-type V8 och den bilen tog jag rejält betalt för. Min 325 M-sport sedan från 2003 med 9000 mil på mätaren köpte jag för 105000kr i juni 2009 och sålde för 105000kr i augusti 2009. Den var verkligen inte lättsåld, antagligen beroende på sensommaren. Fanns inte en repa på den bilen, helt sinnesjukt fräsch. E46 karossen måste sjunka rejält i pris snart... Man lägger ju hellre till lite pengar och köper en 3-serie e90 eller en 5-serie e60. Nä, jag ska hitta en fräsch och billig Jaguar S-type R i vinter eller vår. Sjukt mycket mer bil för pengarna om man ser till att de ibland går för runt 130kkr och är i bra skick. Lite klass på den bilen dessutom ;) |
|
|
Håller med Oxigen, men man ska inte glömma att än är inte sista åsnan född. BMW M-POWER |
|
|
Oxigen: Jag står inför det valet nu, mellan E46 och E90, och väljer E46. Enligt mig och många andra är detta den sista "riktiga" 3-serien med den klassiska känslan. Väghållningen i E90 är helt outstanding, men jag vill inte sitta i en bil där motorn inte hörs och ombonadsfakton är lika med noll. Mer själ och personlighet i E46 på bnågot vis... Flummigt, men magkänslan väger in starkt här. Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
| ligger möjligtvis liite högt. kollade runt rätt länge innan jag för ca 1 månad sen inhandlade min för 122k. hade väl kunnat tänka mig 130 med lite mer utrustning. då tänker jag framförallt på vinterdäck, gummimattor. men nöjd trots allt. 11000 på mätaren, troligtvis endast sommarkörd då där bara ingick tygmattor. stora nav, cdväxlare förvaringspaket, sportstolar. du borde kunna få 130-135 iaf. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.