|
|
|
|---|---|
|
Min Mercedes e200 kombi har stått i garage ett tag. När jag skulle låsa upp den idag var den död, allt var dött. Problemet är att batteriet sitter i bagaget och man kan inte komma åt det utan att öppna bagaget. Luckan är elstyrd eller något sånt, den har en vakuumgrej tror jag. Så den går inte heller att öppna. Finns det något manuellt sätt att öppna på? Man kan inte öppna inifrån. Något nyckelhål? I manualen står det bara om sedan inte kombi versionen. Snälla skriv inte kommentarer om hur kassa Mercedes bilar är för det har jag insett redan. | |
|
Fan vad kassa Mercedes är! Skämt å sido. Man kan ofta mata på poler i motorrummet eller mata lågström 12V via ciguttaget för att ge lite kräm till bagage. |
|
| Där kom det. Den är faktiskt uppe på blocket just nu :P. Poler i motorrummet? Du har ingen koll på vart såna finns. Går det att ladda via cigguttaget? | |
|
Hade samma problem på en Audi en gång. Man kanske inte ska ladda via uttaget, men man kan ge låg ström som förhoppningsvis ger tillräckligt med kräm till att öppna trunken. det är inte helt ovanligt att det finns en pluspol i motorrummet så man ska kunna kabla igång bilen utan att vara beroende av att komma åt batteriet. Googla lite på din modellkod. |
|
| Ja ni min morfar (!!) övertalade mig till att koppla ihop min bmw:s batteri (endast batteriet) till mercedesen. Orsaken till detta är för att mercedesen står i garage och är automat mao gick ej att flytta. Det slog gnistor, felmeddelanden kom upp etc. etc. Nu är jag oroad att den fick kortslutning. FAN det är inte min dag idag!! | |
| Cigg uttaget fungerar bra att få ström genom. | |
| Tydligen var Mercedes så smarta att de hade en utgång i motorrummet där man kunde ladda batteriet. Så nu står det och laddas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.