AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.018

M5 E34 fälgvärdering

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag har en uppsätttning från min numera skrotade 93:a. Smidda originalfälgar, M-system 2 "throwing stars". 8 x 17 fram och 9 x 17 bak.
Däcken har gått precis under 500 mil och har åtminstone 7mm kvar.

Vad kan man få för såna? Fälgarna är bättre än normalt skick, dock inte felfria på något vis eftersom dom är 17 år gamla. Lite småskrap fram finns samt nåt stenskott och några smårepor på samtliga. Emblemen är fula.
Däcken är Ventus K104.
Jag skulle vilja ha 5000 och då står jag för frakten. Är det rimligt? Däcken gick ju på 6400 då det begav sig. Har sett att dom flesta satserna som säljs har ganska dåliga däck.

Internationellt E34 M5 register Länk
Nya däck (Falken, Kumho, Hankook, Toyo osv) kostar kring 4000 från dackonline.se så man bör nog bortse från vad däcken kostade nya "då det begav sig"...Iaf 5" för runda fälgar utan "vibbar" men med lite skrap är mycket bra pris, för den invigde. Min åsikt är att du är lättare att få 5" om du splittar däcken från fälgarna, 2" (halva nypriset men mer än hälften av mönstret kvar då nya däck har kring 9mm mönsterdjup) för 4st 17" med ca 7mm kvar är väl rimligt, fälgarna får du säkert iväg för 3" kanske mer än så, men förmodligen inte på studs....Jag sålde 3.8 kåpor nyligen o dessa får man kring 400-500 för per styck.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.