|
|
|
|---|---|
|
Köpte mig en e46a 98 årsmodell aprill iår, det enda negativa jag hittade på den var att det slog i bakvagnen när man släppte upp kopplingen, säkert bussningarna tänkte jag och köpte bilen endå, mest på grund av att den var i nyskick förövrigt. Tiden gick och klonkadet blev ennu värre då lämmnade jag in den så dom bytte bussningarna, det blev bättre men inte helt 100, jahopp tänkte jag då är det väll bakaxlen som börjar bli kass tänkte jag, och mkt riktigt så rasade den bara någon månad efter.... Fick tag på en från en turing som hade gått 15 t mil från lagabasen. Köpte den fyllde med ny olja samt byte den, men inte fan försvan oljudet för det?:S precis lika dant oljud .... det känns endast när man släpper upp kopplingen, gör man det jätte sakta så hörs inget.. Någon som har en anning om vad det kan vara?:S | |
|
Hm det klonkande ljudet. känns det även i chassit? Om du håller i vxl spaken känner du om det gunga till i den? Prova att köra iväg i en annan vxl och se om ljudet kommer då också så inte lådan också kanske är skadad. Vet du varför den förra axlen rasade? Surt om du har fått tag på en bakaxel med samma problem. |
|
|
njaa vet inte hur man ska veta om det känns i chassiet?:S Det känns ingenting i växelspaken iaf, men i alla växlar när jag släpper upp kopplingen?:S |
|
| Kan även tillägga att kör man i 5an i typ 110 och släpper gasen helt så slår det bara någon sekund efter det?:-S är tacksam för alla tips! | |
Roffa1 |
Har du riktig otur så kan golvet vara sprucket vid bakaxelinfästningarna, tyvärr vanligt förekommande på tidiga E46. Tror de gjorde om infästningarna from år 2000. Det kan dock vara svårt att se sprickorna. Sök på forumet så får du mer info: Lös bakaxel E46. |
Roffa1 |
Länk |
|
åfyfan nu blev jag nästan lite rädd att jag har samma problem på min:S hmm .. hoppas verkligen inte det är de! för hur ska man kunna laga det?:S Får köra in den till verkstad för felsökning... mvh |
|
|
hissade upp bilen på pallbockar idag och så satte jag en polare i bilen som fick släppa upp kopplingen medans jag kollade underbilen, lyckades inte komma fram till var ljudet kom ifrån:S men infästningarna till bakvagnen var det inget fel på vad jag kunde se! det är dom som håller fast subframen va? riktig lättnad över att det inte var så som videon som ngn länkade iaf! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.