|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Hur går man tillväga för att få trimma sin bil med en 10% igentligen?? Behöver man något intyg?? Hur skaffar man det?? | |
| Det beror på hur du tänker trimma, byter du t.ex kam och avgas samt chippar (de vanligaste uppgraderingarna) så behöver du ju inte berätta det för sbp... | |
markus00 |
Om man sätter dit en turbo då? |
| Ja om du sätter dit turbo så lär du ju absolut inte komma genom besiktningen. | |
| Men skulle jag tex skicka min bil till ESS Tuning för en kompressor uppgradering, hur i h-vete ska jag få den laglig?? Hur gör alla andra som byter motorer hit och dit?? Kör oreggad eller?? | |
|
enligt asken så bygger ess så bra att man inte ser kompressorn men sen finns det en sak man kan göra man kan ta bort remmen som Driver kompressorn det var en kille på forumet som skrev det han känner en kille som jobba på SBP man kan komma igenom SBP med allt utom turbo men det går också man kan ju ta bort själva turbon allt annat får ju vara under huven dom kommer ju se att du använder turbo men det sitter ju inte nån turbo där då men man måste ju göra en adapter där turbon brukar sitta men det är ganska lätt om man kan svetsa -------------------/The Raven Dom 3 B:en------------- -Bemmer,Brännvin,Brudar- ----------------------- ----M-Power----------- -FtpServer-217.211.204.234- --------------------- |
|
| Man kan altså inte bara låtta turbon sitta kvar utan att den laddar något??? Det är ju bara en snurrande ljud dämpare då ju... :) | |
|
Nej inte riktigt... ;-) Men kruxet är ju fortfarande inte att "åka igenom" bilprovningen. Kruxet är ju att "man" vill åka en laglig bil....... Bå måste man få det GODKÄNT och inte bara igenomåkt om ni förstår vad jag menar?! Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
| Ja ha, men hur gör alla andra som byter motorer i sina bilar då?? Tex hur kan en alpina biturbo då bli godkänd i sverige??? Kan man inte bara regestrera om bilen som ett hemma bygge? Då kan man ju inte behöva något tillstånd från bmw? | |
|
Alpina är ett eget bilmärke, precis som Saab som till exempel har egna turbomotorer. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
E30Mpower |
Visst du kan reg bilen som ombyggt fordon men då får du bara åka ett visst antal mil/år och då gäller även vissa andra regler om hur du får använda den. Kolla på Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.