|
|
|
|---|---|
|
Sitter för tillfället på ett par style 32 17x8 med gamla dubbfria continental i dimension 235/45 17. Denna dimension är rekommenderad enligt tabell i instruktionsbok samt buthjul.com mm. Min fråga är vad ni anser om dimension till dessa fälgar. Då det gäller vinterdäck och jag har en originalhög limo så tycker jag att 235/45 17 ser lite för "tanigt" ut. 225/55 16 fyller ut bättre och passar fordonstypen bättre. Verkar dock vara svårt att hitta style 48 fälgar i fint skick så jag tänkte köpa nya däck till dessa istället. Skulle 225/50 17 fungera på dessa fälgar på en e39a? Fyller ut lite bättre och komforten blir väl lite trevligare. Skiljer ju dock 10 mm i bredd, ser det konstigt ut kanske? Rullomkretsen blir ju närmare 225/55 16 än 235/45. Angående däckval så lutar det åt Nokian WR G2 98XL i någon av dessa dimensioner. 225 är blir någon hundring billigare än 235. Har väldigt svårt att bestämma mig. | |
| Ytterst liten skillnad på radien mellan 234/45-17 och 225/55-16, <5 mm. Märks det i snöslasken? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.