AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
708

fråga ang justering front e36

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
hej. har noterat att vissa e36 har huvens främre kanter lägre än skärmkanterna.
detta ser ut att "passa och inte passa" då blinkers inte är i samma höjd som själva lyktan och inte mot huven heller. om man då ställer huv, kant i kant (i höjd) mot skärmen blir det en glipa över hela vägen som är kanske 4-5 mm. ibland ser även detta konstigt ut. höjer man då upp huvudlyktorna (så de går "jämnt" mot blinkers) blir det lite för stor skillnad under tycker jag. för blinkersen är lite högre än själva huvudlyktan så de går inte att få de rakt..

hur ska det egentligen se ut? hittar inget som verkligen ser ut som det ska eller är jag bara extremt petig?
här är en gammal bild på min bil för att visa dilemmat. har justerat om lite då och då men blir aldrig nöjd. men de kanske inte går.
Länk

tycker dock en huvudlykta med blinkers i 1 kommer närmast linjer osv.

BMW ownz
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Kan inte svara hur det ska "se ut" tänkte bara tipsa dig om att huven ska sitta ng millimeter högre än skärmen för att inte sprut/damm etc. ska träffa skärmkanten (menar på översidan av huven mot skärmen). Kanten riskerar annars fara lite illa och skadas/nötas onödigt

("Plåtbitarna" ska ligga om lott bakåt, huv över skärm, skärm längre ut än framdörr, framdörr längre ut än bakdörr, bakdörr längre ut än bakskärm, men inte så mycket att det "syns")
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
okej. förstår de andra du skriver. men förstår fortfarande inte fullt ut hur det ska vara med blinkers lyktor och grillsarj för att det skall stämma överens med linjerna. ser mest ut som något plock när man börjar kika efter...

BMW ownz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.