|
|
|
|---|---|
|
Hjälp! Idag tändes min batterilampa på min 330xi -01. Jag har provat att byta batteri men utan resultat. Så då borde det var något fel med laddningen eller? Bilen har gått 17000 mil kan det vara kolen som är slut? Tacksam för hjälp! Daniel | |
| Batterilampan indikerar att generatorn inte laddar batteriet. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Regulatorn kan det tex vara eller nån överledning i generatorn, diodfel ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Kan vara laddningsregulatorn med kolen som är slut. Det finns 3 olika varianter av generator till din bil, med 2st olika regulatorer, så om du ska byta själv kan det vara bra att kolla vilket fabrikat det är på generatorn Bosch eller Valeo, Länk eller Skriv in din BMW's serienummer (de sista 7 siffrorna) Länk 628csi |
|
|
Hej igen och tack för era svar! Är det krångligt att bytta regulator och kol? Måste generatorn plockas ur eller går det att göra på plats? Kanske till och med någon som sitter inne på en beskrivning? Tacksam för svar! Bästa Hälsningar Daniel |
|
|
Här till vänster finns mektips för E36, är nog liknande procedur, Länk 628csi |
|
|
Nr 2 Länk 628csi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.