|
|
|
|---|---|
|
När byts tändstiften? serviceintervallen säger om 45000 km. bilen e91 325 har idag gått 55000 km. kan det vara rimligt att bilen ska gå nästan 10000 mil innan byte? någon som vet? | |
| För E39/E46 byts de vid varje Insp.II vilket innebär vid varje 10000 lit förbrukat bränsle vilket hamnar runt 10000 mil beroende på körsätt. För att det ska gå att köra så länge måste det vara rekommenderade platinastift. Det är bara att åka ett par år till :) | |
|
Stämmer bra Thule om det är Platina stiften som Anders nämnde. Finns även 4 och 6 tusen mila stift, men priset är nästan detsamma och skall vara 10000 mila stiften |
|
|
Tack för svaren. då vet jag. då har det ingenting att göra med bilen går små ryckigt , speciellt på morron och även vid normal körning ibland, såg att det fanns en tråd om detta, kanske dags för uppdatering. |
|
| Inget hål i vakum slangen. Kan ge tendens till detta | |
| Tror mer på ett hål, men inga garantier för att stiften varar så länge bara för de skall det.... Kanske behövs bytas..... | |
|
Har likadan modell som du Thule. Bytte stiften för någon månad sedan vid 10k mil. Det där med småryck särskilt vid kall motor har jag i min också men nya stift gjorde ingen märkbar skillnad mot tidigare. Vet folk som har uppdaterat mjukvaran och bilen har gått ryckfritt ett tag efter uppdateringen men därefter återkommit i samtliga fall jag har läst om. Finns det någon 325 ägare som blivit kvitt rycken vid kalltstart för ni gärna skriva en rad. MVH Claes |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.