|
|
|
|---|---|
|
Hej! jag funderar på att köpa en 750 95a, dock så vet jag att sidoairbags etc inte finns. Men frågan är, hur mycket skiljer sig motorn från en 95a gentemot 99a?? I förbrukning , hållbarhet, vrid vid varv etc.. Jag har suktat efter en länge och nu kan jag inte släppa tanken på en 12a. Vilka modeller skall man akta sig för?? Tack Matte | |
|
Vad Jag vet så är M73 motorn samma i alla E38 (1995-2001), möjligen finns någon detaljändring. Oljepumpsbultarna är en akilleshäl som måste kollas om det inte är gjort. /Stefan |
|
|
Hej Tack för svaret, såg på wikipedia idag att från 99 så hette motorn m73tu54?? Kom den med vanos då kanske?? V8an gjorde ju det, dock så läste jag i modelguiden att 95 orna verkar dra ca 1,2 dl mindre i förbrukning?? Än vad 99orna gör?? Samt wikipedia skriver att det var mera vrid vid låga varv?? Är det nån som vet hur det ligger till, för varför döpte de om motorn?? Vilka förändringar gjordes?? och isåfall borde motorn väl blivit snålare med utvecklingen tycker man?? |
|
| 99an har modifierad vevhusventilation o ingen vanos har haft en 95a o en 99a 750. | |
| Wan: Hur upplevde du dem?? Var det stor skillnad?? | |
| ingen större skillnad vad jag minns.Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.