|
|
|
|---|---|
|
hej! Har en bmw E34 520i-89. Vattenpumpen har sagt upp sig helt och ska nu byta. Tog bort allt och hade bara vattenpumpen kvar, då verkade de som en av skruvarna till pumpen satt bakom frontkåpan på motorn!?! Någon som har gjort detta som kan förklara från start till mål hur allt går till? Tack på förhand /David | |
|
Kolla om det här kan vara användbart? Länk Länk Länk Länk |
|
|
Tyvärr va allt till motor modellen efter min. Ja tror de sitter en M20 i min. Fanns bara 88/89 i E34 om jag minns rätt. Mvh David |
|
|
Här finns bilder på m20 motorn Länk 628csi |
|
![]() 13.408 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Här kommer ett par bilder från när jag rotade i min M20. Det var dock en M20B23 från en 323i -85 men det bör se likadant ut på din M20B20. Såhär bör det väl se ut just nu Länk Du behöver ta bort den övre kamremskåpan för den skymmer två av tre skruvar som vattenpumpen sitter fast med (kanske du behöver ta bort den nedre kamremskåpan också men tror inte det). Såhär ser det ut när både övre och nedre kamremskåpa är borta. Länk Vattenpumpen sitter fast med tre skruvar. Notera att fjädern till kamremsspännaren "tar spjärn" mot vattenpumpen - se översta skruven på vattenpumpen. Glöm inte sätta tillbaka denna när du monterar den nya vattenpumpen. |
|
Tack för hjälpen! nu tror ja att ja har lite mer koll på hur allt ska bort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.